Bildedryss fra matstreif

Jeg har allerede kost meg et par timer på kjøkkenet i dag jeg. To nye, søte oppskrifter har blitt til, bare å glede seg <3

Som lovet deler jeg først et bildedryss fra Matstreif! Får du ånden over deg er det siste dagen i dag, ta gjerne en tur til rådhusplassen for å nyte god mat og nydelig vær 😉

Food truck er mer poppis enn noen gang! Jeg falt for dette creperiet, selv om vi ikke kjøpte noe. Se så søt <3

Glutenfrie brød, bakeblandinger og kjeks

Jeg falt skikkelig for Rørvik! Utrolig søte jenter på stand, som brenner for norsk, ren og tradisjonell mat. Dette er en familiebedrift med gamle familieoppskrifter. Jeg elsker fiskekaker, men takket først nei til smaksprøve på fiskeburger. Jeg er faktisk ikke så glad i de aller groveste variantene, jeg burde sikkert være det, men som jeg prøver å få frem i denne bloggen, smak er også viktig! Det er jo kjempe sunt med fiskekakene jeg velger også!

Jeg ble likevel overbevist til å smake, og de var supergode! Disse kommer til å bli fast inventar hjemme hos oss fremover. I samme slengen kan jeg støtte en liten familiebedrift! Ikke bare brenner disse menneskene for fiskeprodukter av høy kvalitet, de er 100% mot mobbing. Det står til og med på alle ingredienslistene! De traff meg midt i hjerte altså <3

Fiskeburger fra Rørvik

Nydelige jenter på det glutenfrie verkstedet

Denne dama var helt rå på å steke sveler! Jon Anders kjøpte den sånn og anbefaler den, hehe

Flere bilder fra Eimealt! Hvis du er nysgjerrig på fermentert mat, men ikke har tatt steget med å lage det selv, kan du teste disse. Det er også veldig lov å kjøpe fordi du ikke har tid eller ikke orker å lage selv, ikke ha dårlig samvittighet for det!!

Se flere bilder og les om “gut shot” her, haha!

Vi traff på Kim og Therese som driver Ullevål Kiropraktorklinikk der jeg gir privat veiledning. Kim elsker bacon så vi måtte ta et baconbilde, haha 🙂

Carina Hultin Dahlmann, norges juicedronning 😉

Raw brownie fra funky fresh foods!

Masse herlige mennesker som brenner for god mat!

Mat fra Toten

På vei ut tittet vi på standen til Maschmanns matmarked, og her møtte vi en herlig mann som serverte verdens beste is! Altså, denne isen med solbær var bare himmelsk!! Reins kloster hadde akkurat vunnet både gull, sølv og bronse i NM i gardsost, og det var denne isen vel fortjent. Gå innom Hans, smak og kjøp med hjem!!

Jeg skulle ønske jeg hadde rukket innom flere steder, ikke minst i hovedteltet. Der var det så stappet at vi rett og slett snudde i døren. Neste år burde de utvide plassen, og ha litt mer plass rundt hver stand synes jeg 😉

Ble du fristet til å dra på matstreif?

8 kommentarer

Siste innlegg