En shot for magen

I dag var vi på matstreit og herlighet, for et oppmøte og for et vær! Det er fantastisk å se så masse deilig, norsk mat. Glade bønder, økonerder og mennesker som elsker mat. Selv om det ble litt slitsomt å gå rundt der fordi det var så fullt, blir jeg først og fremst glad for å se at mange interesserer seg for hvor maten kommer fra, gamle mattradisjoner og gode smaker.

Jeg fikk snakket med noen herlige folk, blant annet damene på standen til Eimealt. De lager kombucha, en fermentert te som smaker nydelig, samt fermenterte grønnsaker. Her kan du få både fermenterte gulrøtter, klassisk surkål og koreansk kimchi. De utfordret meg til en kimchi shot, eller en gut shot som det kalles. Dette er juicen fra fermenterte grønnsaker, full av gunstige bakterier for magen og en skikkelig boost for fordøyelsen.

Jeg trodde det skulle smake fælt, men jeg ble veldig positivt overrasket!! Det var surt, men både friskt og godt 😀

Det kommer flere bilder i morgen, nå er det sen middag hjemme hos mamma og pappa <3

7 kommentarer

Siste innlegg