Granola med smak av salt karamell

Å lage sin egen musli er både enkelt og så godt! Når kunder spør om de kan kjøpe granola må jeg desverre skuffe…crusli er som å spise knust safarikjeks, altså mer som lørdagsgodt enn frokostmat. Rene kornblandinger er jo greit, men de smaker så kjedelig!

Når du lager din egen granola kan du sev bestemme hva som skal oppi, hvilken smak du vil ha og hvor mye sukker den skal inneholde. Denne versjonen smaker salt karamell, men er helt sukkerfri, tenk det!

Granola med smak av salt karamell

6 dl kokosmasse (revet kokos)

5 dl malte mandler (kjøp ferdig eller mal selv)

3 dl frø (jeg tok 1 dl linfrø, 1 dl solsikke og 1 dl sesam)

1/2 ts salt

2 ts kanel

1 dl fibersirup, sukrin gold (du kan bruke honning eller lønesirup, men da blir den ikke sukkerfri)

1 dl vann

4 ss smør

Bland alle de tørre ingrediensene rett i en langpanne.

Ha over fibersirup og vann og rør så godt du kan.

Dert smør utover og sett pannen inn i ovnen på 160 grader.

Etter 5 minutter kan du ta ut pannen og røre ut smøret.

Stek granolaen til den blir gyllen, mens du rører hvert kvarter. Min stod inne i ca 45 min, men pass på, ovner er ulike!

Jeg strør noen ss av denne på cottage cheese eller kefir, på smoothie, rå rå sjokolademousse eller så tar jeg en bit rett fra boksen. Nam <3

I dag har jeg vært på en supersøt butikk og kafé i Oslo som jeg gleder meg til å vise dere bilder av senere! Ha en super lørdag så lenge <3

34 kommentarer

Siste innlegg