Hvor mye skal du spise?

Dette med mengder er jeg veldig forsiktig på å snakke om i sosiale medier. Det er fordi det lett kan snappes opp som en fasit, og på en måte bli misbrukt. Samtidig er dette med mengder en av de vanskeligste tingene når en har et forstyrret forhold til mat. Noen prøver å spise minst mulig, og når de spiser litt for mye føler de at de er ute av kontroll. Da kan det faktisk være nyttig å få et satt opplegg med mengder, slik at du kan føle deg trygg på hvor mye du skal spise.

Når vi spiser balanserte måltider vil du kunne spise til du er mett. For de aller fleste holder dette i massevis, og de kan få veldig gode resultater. Hvis du har mistet følelsen av sult og metthet blir det værre. Det jeg vil frem til er egentlig at dette er svært individuelt. Noen ganger trenger du en rettesnor, noen ganger ikke.

En ting som er sikkert er at de fleste kunne spist veldig mye mer hvis de valgte riktig mat! Denne tallerkenen er nok egentlig litt liten..

Hvis du ønsker veiledning anbefaler jeg deg å ta kontakt med en som kan hjelpe deg. Det kan være meg eller en annen du har tillit til, men det bør være noen som har en utdannelse innen ernæring.

Nå skal jeg på jobb og ha fine kunder, og i kveld skal jeg se Bridet Jones´s baby sammen med bestis Maria <3 Ha en nydelig dag!!

Følg meg gjerne på snapchat under navnet heleneragnhild da <3

8 kommentarer
    1. Er ikke dette for lite til middag da? Bare en laksefilet med salatgrønnsaker og litt ris? Kan fint spise mye mer og være nornalvektig!

    2. Menger er ikke alltid så lett nei! Enkelte dager føler jeg at jeg aldri blir mett, men hjelper heldigvis på samvittigheten så lenge det er sunn næringsrik mat! Haha. Nå fikk jeg lyst på masse beter her. Men har heldigvis en stor porsjon av linsesuppen din klar i kjøleskapet, den er helt fantastisk!
      Å, jeg vil også se filmen! Kos deg masse ikveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg