Sunne, sukkerfrie chocolate chip cookies

Adlinks

Hva gjør man når ingen mat frister men du må få i deg litt næring? Baker noe godt vel!!

Det var også litt fordi jeg følte at det var alt for lenge siden jeg hadde lagt ut noe godt og sunt bakverk. Jeg er allerede i gang med juleoppskriftene, men de må vente litt til, er dere ikke enige?

Disse er uansett veldig gode og ikke minst seige! Det er så viktig for en digg cookie spør du meg <3

Helenes sunne cookies

4 dl finmalte mandler

1 dl fibersirup clear*

2 ss sukrin gold eller kokossukker

60 gram smeltet smør

1 ts bakepulver

Hakket 86% sjokolade (ca 1/3 plate)

Rør sammen alle ingrediensene i en bolle (tilsett sjokoladen til slutt). Ta ønsket mengde deig i hendene og form til små cookies. De flyter ikke veldig ut, så det er greit å presse dem litt ut. Du kan godt trille kuler, men jeg synes ikke det er så viktig 😉

Stek cookies på 180 grader i ca 8 minutter, og følg godt med så de ikke blir for mørke.

*har du ikke fibersirup kan du bruke mer sukrin eller kokossukker, men da må du redusere mengden med 1/3 ca. Det er fibersirup som gir den seige konsistensen. Det er nok ikke noe problem å bytte med fibersirup gold.

Jeg ruger fortsatt på egget mitt og prøver egentlig å ta det mest mulig med ro her hjemme. Jeg begynner å kjenne flere tegn på eggløsning, så alt er veldig spennende!

Jeg skal begynne å kjøre facebook live med temaer innen ernæring fremover, så lik gjerne facebboksiden min hvis dere vil ha med dere dette 😀

Jeg håper du har en fin kveld <3

12 kommentarer

Siste innlegg