Føler meg nesten som meg selv igjen

Kjære deg, er du ikke søt <3 Takk for så mange koselige meldinger!! Jeg er virkelig heldig, jeg får ikke sagt det nok!

De siste dagene har vært ren himmelt! Jeg har følt meg bedre og bedre, sikkert fordi medisinen har fungert, og det har igjen hjulpet meg å spise og få vært ute. Å ligge rett ut med kvalme og oppkast gjør selvfølgelig at formen blir verre og verre, ikke at jeg hadde noe valg. Nå føler jeg at kroppen er i en positiv spiral!

I går våknet jeg og etter et par timer ville jeg gjøre noe koselig. Jeg sendte en melding til min venninne Julie og hun tok med seg lille Noah og kom en tur på besøk. Vi orket til og med en tur på senteret for litt babyshopping, så kos! Husk å følg med på snap og instagram for flere bilder av hjemmet vårt og hva jeg har kjøpt (heleneragnhild) 😉

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

Det er så mange som sier ditt og datt om å kjøpe babyting, at en ikke må handle inn før den og den uken osv. Jeg koser meg så med dette, og kommer til å gjøre akkurat det jeg føler for. Det er så mye fint på salg nå, og de tingene vil jo ikke være tilgjengelig om noen måneder. Jeg har også ett meg ut endel ting som jeg ønsker meg, og da er det jo ingen grunn til å vente. Tre ting jeg gjerne vil ha tips om er hvilke nettbutikker dere liker til baby, hva du måtte ha av ting som gravid og hvilke størrelser som lønner seg å kjøpe til gravide?

Dere er jo så søte, så jeg blir kjempe glad for tips <3

53 kommentarer
    1. Kjøp i vei, gammel overtro å ikke handle inn før barnet er født.(barnevogn/seng osv).Kos deg/dokk mye i denne før tiden, kan bli travle tider både med søvn osv senere . Fortsatt fin sommer

    2. Er så koselig å følge deg! Vi har ønsket oss barn i 3 år, og ennå ikke fått spiren til å sitte… 🙁 Men heldigvis har jeg verdens kosligste hobby som distraherer og oppmuntrer meg; Jeg syr baby/barneklær! Syr gjerne noe til deg om det er noe du skulle trenge <3 Har facebookside og Etsy-butikk hvis du vil kikke; facebook.com/ooakbygunn og https://www.etsy.com/no-en/shop/OAKorganiconeofakind 🙂 Kos deg med svangerskapet <3

    3. Masse fint! Sko til baby er fullstendig ubrukelig- men veldig søtt 🙂
      Jeg anbefaler deg gravid/ammeputen BBHugme!

    4. Ååååå så godt å lese vennen- jeg har aldri tenkt på, eller fått tips om den “bilsyketabletten” du har fått. Nå gir d meg håp til neste graviditet og den forferdelig slitsomme kvalmen ❤️🙌🏼!
      Løp og kjøp som du ønsker- det er helt topp å nyte graviditeten !
      Jeg sier også: Bbhugme ❤️❤️❤️! De er fantastiske på service også.
      Ellers kan jeg fortelle deg at jeg har kjøpt mye mer til mini enn jeg skulle så hvis jeg skal komme med tips til baby og gravideklær er jeg redd du må forberede et budsjett. Ha ha ha !
      Er såååå glad på deres vegne. Gleder meg sååå til å hilse på magen, mannen og det nye flotte hjemmet deres- og lille trille, når den tid kommer 💛

    5. Vi begynte å handle inn litt etter uke 12, men ventet med mesteparten til etter uke 25. I morgen kommer tvillingene, og dette er det vi har handlet inn:
      Vogn 4500,-
      Regntrekk, myggnetting 800,-
      Ammepute 700,-
      Dyner 80×100, dynetrekk 200,-
      Dyner 65×80, laken 850,-
      Bilstoler 6000,-
      Sprinkelsenger 300,-
      Bæreseler 850,-
      Stelleveske 500,-
      To bodyer 300,-                           
      Vippestol 400,-
      Stellekommode 100,-                
      Stellepute 279,-
      Skinnpynt vogn 700,-            
      Kommoder, madrass, laken 2200,-                                           
      Lekegrind 500,-
      Vippestol 450,-
      Babycall 1400,-
      Litt klær 300,-
      Peisgrind 500,-
      Helsetepper, kluter 350,-
                                                            Sum: ca 20 000,-

    6. Så bra du føler deg bedre! Postafen var som sagt det eneste som hjalp for meg også..kjenner meg godt igjen med å kose meg med innkjøp av babyting, selv om noen kanskje mente det var for tidlig..gjør det som føles riktig for deg:) masse lykke til videre<3

    7. Haha, folk sa til meg at butikkene var åpne når babyen kom også. Tok min første shoppingtur da baby var 7 uker tror jeg, og det var stress uten like😅 Er ikke sånn for alle altså, men shopping var det siste jeg ville den første tiden. Mitt tips er at det er kjempekoselig å bruke klærne også, så ikke ha for mange- kjøp de du virkelig vil ha😊Gravidtips- Bbhugmepute er dyrt- men såååå verdt det! Elsket den puta hver eneste natt som gravid fra uke 20! Mellom beina, bak ryggen med halsbrann, og som armstøtte til amming, var deilig med en sånn fleksibel pølse. Og størrelse klær på anbefales det vel en større enn du vanligvis bruker- for meg var det en større fra uke 12-34, og så to større etter det. Men på slutten var alle gravidklær så stramme uansett, så skjørt og kjoler var helt fantastisk da. Kos deg med shopping, både til deg og baby!

    8. Hei. Så koselig post 🙂 søte klær. Hyggelig at du deler dette 🙂
      Hvor lenge før egguttak måtte du starte på medisinene? Mer enn to uker?

    9. Først og fremst, gratulerer! Etter å ha fulgt deg på “gravid uke for uke” mens jeg selv prøvde og mens jeg selv gikk gravid, gjør det meg såå glad å se at spira endelig satt hos deg også!<3
      Når det er sagt: Shop og kos deg! Jeg fikk min første nå for tre måneder siden, og det å titte og handle var så og si det eneste som hjalp på spenningen mens jeg venta<3
      Nettbutikkene jeg har vært veldig fornøyd med hittil er jollyroom, babybanden og minikids:) Og str. på klær til meg selv både under og etter graviditeten har stort sett vært den samme som til vanlig (med unntak av bh-er!!). Str. på klær til baby aner man virkelig ikke! Jeg hørte alltid at 50 var så unødvendig for det trengte man mest sannsynlig ikke, og de kom til å vokse så fort ut av det osv. Men det stemte ikke her! Vi måtte ut å stresshandle klær i str.44 rett etter fødsel, og har først nå gått over fra 50 til 56 (tolv uker siden fødsel på tirsdag). Det varierer så innmari og er så store individuelle forskjeller. Så det beste er vel egentlig å kjøpe (og ønske seg) litt klær til baby i alle de første størrelsene (50 - 56 - 62 - 68), og så heller se an behovet når baby er her:) Dessuten gir også ultralydene en liten indikasjon på størrelse etter hvert, men det er jo så lenge til:p hihi
      Mine beste kjøp har vært cosyfix ammepute, bæresjal, babygym (i masse grelle farger - jo mindre den passer inn i leiligheten jo bedre liker baby den:p), babynest, bedside crib, Ergobaby swaddle, godt stellebord i riktig høyde med god oppbevaring, og masse gulpekluter. Newborn-setet til Stokke-tripptrapp har også begynt å bli bittelitt mer populær de siste ukene.
      Masse lykke til videre i svangerskapet, fine deg!<3

    10. Og speil til å ha bilen for å se baby mens du kjører er også et must! Og tube på tube med Purelan (eller evt multimam-kompress) til den første tiden etter fødsel! Samt digge joggebukser som ser ålreit ut til ukene rett før og rett etter fødsel:)

    11. Ull! Jeg hadde massevis av nydelige babyklær i bomull, men lille her regulerte dårlig varme selv. Og du får jo en vinterbaby?
      Heldress fra nøstebarn/lillelam er grei å ha.
      Klem fra en annen ivf mamma

    12. Så koselig med babyshopping <3 Og så utrolig bra at kvalmen har begynt å slippe litt. Jeg startet også tidlig, og har også fått mange kommentarer på at jeg ikke burde det av ulike grunner. Har tenkt at jeg har kost meg med det, og at det da må være opp til meg/oss hva vi velger å gjøre 🙂
      Ser flere anbefaler BBHugme, slenger meg på den! Den er gull, spesielt nå helt mot slutten av svangerskapet. Ellers har jeg erfart at det kan være greit å kjøpe ting når det er kampanjer. Sparte for eksempel mye penger på å handle dyner, puter, sengetøy etc. hos KID/Princess når de hadde 40%-50% på alt til baby. Akkurat det tilbudet kommer ikke så ofte, så jeg har meldt meg på nyhetsbrevet jeg da 🙂 Vi kjøpte også vogn og bilsete tidlig når vi kom over tilbud på det, og det føles fint å spre kostnadene litt. Eneste "minus" er at jeg nå sitter en uke før termin og ikke kan shoppe som tidsfordriv siden alt er på plass. Så da var det å prøve å få tiden til å gå på andre måter, for er så utålmodig!

    13. Er så koselig med innkjøp. Kos deg med alt som hører med av sånt, for når babyen kommer så har man hodet litt andre steder. Det er lett å kjøpe for mye utstyr, og mye blir ikke brukt. Det jeg har erfart med første og med baby nå igjen er at de elsker å være med mammen sin absolutt hele tiden. Derfor er det veldig lurt å investere i godt bæretøy. Vi har en ergobaby til tur ute(har også hund, så baby er med i marka), samt bæresjal/sele til innebruk. Vippestol er et must for å få mulighet til å spise et måltid uten at du må sitte med baby på puppen;) God ammepute er også et must! Anbefaler deg å lese om det såkalte 4. Trimester, noe som har hjulpet meg veldig. Det gjorde meg mindre frustrert og mindre rastløs av at jeg ikke fikk/får gjort noe som helst de første mnd.

    14. Gratulerer Helene:) tips fra meg som nå er tobarnsmor, er at det er greit å handle alt på forhånd. Å gå rundt i butikker er noe du mest sannsynlig ikke har mulighet til selv om du hadde hatt lyst, her har ungene hengt i puppen den først tiden og det har ikke blitt tid til så mye annet;) litt morsomt at eg stresset samboer med å skru opp sengen og kjøpe ny madrass før hun ble født, står og støver ned og hun har blitt 10 uker;) hadde helt glemt at de sover oppå meg den første tiden. Noe vi kjøpte denne gang var babynest, helt genialt, så slipper du å sove sittende;)

    15. Så fantastisk at medisinen hjelper! Nå kan du bare nyte dagene som gravid og med shopping. Eg venta altfor lenge med å handle inn sånne ting som seng, bilstol og diverse som en trenger.. rakk nesten ikkje få det sammen fordi lille frøkna mi kom 5 uker for tidlig. Så shop i vei! 🙂 eg visste ikkje kva kjønn som låg å ruga i magen så hadde kjøpt inn litt i nøytrale farger av de minste klæra. Så fikk eg sååå masse når frøkna var født at eg rakk nesten ikkje bruke alt før ho hadde vokst utav det.
      Av mammaklær(gravidklær) kjøpte eg litt på h&m og mamalicious, syns de har en del fint, og så koster det ikkje all verden. 🙂
      Vippestol var veldig kjekt å ha etter hvert 🙂 hadde ei vogge (som eg hadde når eg var liten) som veska sov i første tida. Ser mange har babynest nå, det var ikkje komt for 5 1/2 år siden ellers hadde eg nok hatt det til lille frøkna 🙂
      Det er en fantastisk tid du har i vente 🙂 nyt hver dag av graviditeten fremover 🙂 gleder meg til å følge deg videre på ferden 🙂

    16. Så spennende periode, skjønner godt at du shopper litt <3 Så på snapchat at du var tilbake på trening i dag. Et blogginnlegg om hvordan du trener etter pause fra trening hadde vært til stor inspirasjon 🙂

    17. Flanellkluter fra Spar Kjøp. Å stelle på. Å gulpe på. Til alt! 👍🏻 Samt forberede at ikke amming funker med en gang😔 Fikk det aldri til å funke jeg.. men angret på at jeg f eks ikke kjøpte Brystskjold og ammeinnlegg som ikke røyter…

    18. Babynest har til stor hjelp for oss, først da ville baby sove i egen seng så fra hun var 3 mnd si hun i sprinkelseng ved siden av vår seng. Baby nest ble brukt i både vugge og sprinkelseng.
      Vi kjøpte kun ett plagg i forkant før baby ble født og det er jeg glad for, siden vi fikk mye klær i gaver og vi arvet mye fra nær familie. Babyer vokser fort så noe klær rekker man nesten ikke bruke.
      Vi hadde en gulpebaby fram til hun var 5 mnd så gulpekluter var gull verdt, fikk en drøss da venninner arrangerte babygavedryss for meg 😊
      Vugge brukte hun fram til hun var 5 mnd. Vi hadde en sovebaby så jeg fikk eksperimentert mye på kjøkkenet mens hun var baby. Brukte vuggen hyppig fram til hun var 5 mnd. Nå er hun snart 3 år og vi har vel kun hatt 3 søvnløse netter totalt (tannfrembrudd).
      Ellers kan jeg anbefale og ikke gå amok, men ta det litt som det kommer. Selv om venninner og/eller barnebutikker anbefaler at “dette må du ha” er det ikke sikkert det stemmer for deg. Bæresele brukte vi eks kun to ganger da vi var ute og reiste så å bruke 1200 kr på det var unødvendig. Ingen er like 😊
      Vi kjøpte også en de brukt, noe som passet oss ypperlig både mtp økonomi og miljø 😊
      Gravidklær brukte jeg ikke siden magen var liten og nett. Brukte tights med kjole over eller lange overdeler, behagelig, men brystene vokste så måtte kjøpe større bh’er.
      Nå er jenta vår snart 3 år og vi er begynt å ord e eget soverom til henne. Har vært koselig å ha henne som vekkerklokke på rommet, men alt til sin tid 😊
      Det er spennende med graviditet og kjempebra at du føler deg bedre 😊 Må være grusomt med kvalme og oppkast.
      Kos deg med forberedelser 😊 Ingen fasit for når man skal handle inn 😊 Det er det en selv som avgjør 😊

    19. Hei!
      Gratulerer med baby på vei! Jeg vil anbefale ull! Ull og ull 😉 personlig liker jeg best tynn ull som puster godt joha sin tynneste, devold breeze og cubus sin ull/silke var mine favoritter. Ellers anbefaler jeg varmt lannulva ulldress. Den er verdens beste. Regulerer varmen godt og vokser med barnet. Jenta mi hadde i str 86 som hun hadde i 2 år. Bhg skrytte veldig. Nå har jeg kjøpt str 56/62 til lille i magen ❤ ellers anbefaler jeg ullammeinnlegg. Og har fått anbefalt noen kompress i liten hvit eske med lilla på fra apoteket som jeg skal prøve nå. Masse lykke til ❤

    20. Kos deg med shopping! Det er jo så gøy! Jeg liker guttelus/snuppelus, og Epleskrinet. Handler også mye når vi er i Danmark!! De har så mye fint!

    21. Kjøp noe tøy også i str 50 sånn i tilfelle. Jeg hadde veldig lite i den str, for regnet med å få en liten en som var rundt 52-54cm siden jeg selv og mannen var det som nyfødte. Så hadde handlet tøy i str 56 og 62. Men da den lille plutselig kom før tiden (3 uker) og var litt under 50 cm så hadde jeg et lite problem hehe.. Måtte sende bestemoren ut på shopping mens jeg lå på sykehuset, slik at jeg hadde noe tøy da jeg kom hjem Lille er nå 2,5 mnd men bruker fortsatt bare 56. Noe 50 passer også enda.. for er veldig forskjell på str i ulike butikker/merker og også noen ganger innad i merket virker det som.
      Jeg handlet også inn både før jeg ble gravid og tidlig i graviditeten. Som resultat så klarte jeg å få alt på salg. Altså alle store ting som vogn, bilstol, seng/vugge, stellebord, bæresele osv. Og en del tøy.. men måtte jo kjøpe litt nøytralt da. Så supplerte jeg med mer farger når jeg fikk vite kjønnet.
      Inotyol salve er SUPERT for bleieutslett. Prøvde sink først.. men funket ikke skikkelig.
      Til deg selv så anbefaler jeg mammatruser fra Cache Coeur, er veldig behagelige. Tights med plass til magen og mammakjoler ble mye brukt her 🙂 Også har jeg brukt ImseVimse brystvarmere som ammeinnlegg. De har silke på innsiden, men ull på utsiden.
      Var kvalm selv også. Var nok ikke så kvalm som deg, men jeg var kvalm omtrent konstant i 6-7 mnd. Fikk noen småpauser, men så kom det tilbake. Håper inderlig at du slipper unna det. Ble lite mat, for ingenting hjalp. Men kastet stort sett ikke opp, så det jeg fikk ned, beholdt jeg. Men var konstant uvel.
      Første gang jeg kommenterer forresten. Gratulerer!
      Ta gjerne ifra om du vil ha flere tips 🙂

    22. Gratulerer så mye med baby:D
      Har selv en gutt som snart blir fire måneder, og det er virkelig en koselig tilværelse.
      Vi har fått veldig mye i gave, spesielt klær, så har egentlig ikke trengt å handle inn så mye av det som vi gjorde på forhånd. Ville ikke handlet mye av str 50, da det er få babyer som bruker det lenge. Vår gutt var litt over 3kg da han kom og vi brukte kun 56, det gjør ingenting om det er litt for stort. Man trenger ikke veldig mye klær i hver størrelse heller, de vokser fort ut av de, og vi rakk nesten ikke bruke alt til tross for at han ikke gikk opp i vekt like fort som han skulle.
      Andre kjøp som har vært mye brukt; vogn (regntrekk, insektstrekk, solskjerm), lammeskinn, vognpose, bilstol og bilstolpose, tynne ullklær, dyne, sengetøy, badehåndduker, og ammepute (har prøvd mange forskjellige, og anbefaler egentlig den man kan “spenne fast” rundt midjen med en klips, de andre føler jeg glir unna under amming. Dette gjør at man må holde fast puta under amming, som blir tungt og upraktisk underveis). Ellers har vi brukt bæresele mye, dette hjalp meg med å få laget meg mat osv i starten, da han helst ville ligge på brystet hele tiden. Tripptrappstol med newborn Seat har vi brukt mer og mer etterhvert som han har blitt større, og da han ble ca 2 og en halv måned gammel kjøpte vi babygym som han har blitt veldig glad i.
      Ellers har jeg vært avhengig av ammesinglettene fra Lindex (de fra H&M har ikke særlig god passform), ammeinnlegg fra Medela eller Avent (kjøper de når komplettapotek.no har salg), Purelankrem fra Medela, mamcomplex omslag til såre brystvorter, og ullinnlegg.
      Barnas hus har eget nyhetsbrev med mange tilbud hele året, og vi kjøpte inn det vi trengte litt her og der og benyttet oss av tilbudene som var. Dette gjelder selvfølelig for andre butikker også:) Komplettapotek.no. som jeg nevnte har ofte mye salg på produkter under kategorien mor og barn, så ville fulgt med der og kjøpt inn når de har salg.
      Ellers ville jeg bare nevne noe jeg ble tipset om, i starten er det veldig mye amming som ofte er langvarig. Jeg ordnet meg en boks som jeg hadde lett tilgjengelig med fjernkontroller, vannflaske, kjeks, energibærer, lesestoff, ammenødvendigheter, og annet som jeg hadde behov for. Veldig mye enklere å få tak i ting man trenger, og lettere å få i seg mat og drikke om man “sitter litt fast” i sofaen med sulten bebis:)
      Masse lykke til videre med både form og “nesting”. Det er så koselig å planlegge innkjøp og gjøre klart til babyen som kommer:)

    23. Hei! Jeg har elsket å handle hos Jollyroom. Der handlet jeg jevnt under graviditeten når ting var på tilbud osv. Gjerne i større størrelser også, har vært veldig glad for det i ettertid og brukt alt masse 🙂 En ting jeg anbefaler du bør kjøpe deg er gravidtights!!!! Hvertfall jeg som ble så stor og tung, det var utrolig deilig å ha på seg. Kjøp også noe babytøy i str 50, den aller minste str. Jeg fikk høre at det ikke var noe vits med det, fordi de fleste babyer ikke passer inn i de minste størrelsene når de blir født. Jeg dukket derfor opp på fødeavdeling med str 56- og datteren min svømte i det!! Så kjøp i litt forskjellig av de minste størrelsene, man vet aldri hvor stor babyen er når den kommer 🙂 Babynest er gull, jeg brukte det i vognen også når hun var nyfødt. Anbefaler også å kjøpe brystpumpe. Jeg kjøpte elektrisk fra Medela under graviditeten, men kjøpte manuell etterhvert da den elektriske ikke funka så bra på meg. Lykke til- og husk og nyt. Man savner det så fort når det er over <3

    24. D: Det med salg er et supert argument!! Satt meg på alle lister så får jeg nok det meste med meg før lille kommer <3 Takk for supre tips, noterer meg alt, også vet jeg jo at jeg har dere skulle det oppstå noe senere også 😀 så koselig med kommentar, håper det ikke blir den siste <3

    25. Merete: Tusen takk for tips, det skal jeg ta med meg <3 skjønner ikke de som sier de skal bli grunder, pusse opp, få hund, bli president (neida) i barsel! Som eier og eneste ansatt i egen bedrift vet jeg hvor mye tid og energi det tar, nei når baby kommer skal det være i fokus og jeg vil ikke ha så mye press på meg selv! <3

    26. Henriette: Hør på egen magefølelse sier jeg <3 topp med tips om princess, skal sette meg på kundeliste hos dem og kid også, så får jeg med meg salg! Så spennende, kanskje har du fått lille nå?? <3

    27. Veronika Roth: Så koselig at det ble bebis på deg da, og nå meg 😀 <3
      Tusen takk for tips!! Tenker jeg kan gi bort de få 50 klærne om de ikke skulle passe, men har kjøpt mest i 56 og noe i 62. Jonna er lang nå, men vi var begge ganske små. Så mye bra tips altså <3 stor klem <3

    28. Silje: Haha, elsker råd fra “folk” 😀 heldige meg som har verdens søteste blogglesere som kun gir meg søte ord og tips!! BBhugme er i boks, gleder meg allerede!! Tusen takk for koselig kommentar og tips <3

    29. Positivt For Deg: Tusen takk, så koselig at du gleder deg på vår vegne altså! Betyr veldig mye for oss <3 og ja, det blir utrolig kos!! <3 føler at det er en evighet siden, og samtidig i går at vi var hjemme hos deg og laget fermenterte godsaker og koste med lille baby <3

    30. Koselig 😊 Anbefaler på det varmeste Stellababy Stella stellematte ❤️❤️ Virkelig et must! Og mange deilige bambus bodyer og nattdresser fra badaboom.no 😍 Stokke senga e også verdens søtaste og veldig praktisk 🙏🏻Eg elska den!

    31. Gratulerer med baby på vei!:) Jeg har selv to uker igjen til termin, det er en spennende tid. Jeg har kjøpt en sånn next2me chicco seng, den skal visst være helt genial de første 6 mnd når babyen skal sove i nærheten av mor. Sjekk den ut. Ellers ville jeg kjøpt babytøy i ull som du får på salg nå, er det beste for baby ift. Regulering av varme. Lykke til videre!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg