10 ting jeg gleder meg til i graviditeten

Jeg elsker slike lister og hadde lyst til å lese noen slike selv. Dessverre var de fleste negative. Morsomt det, men i dag har jeg behov for å tenke positivt! Derfor ville jeg skrive en liste over ting jeg gleder meg til i graviditeten 😀

1. Å se lille på ultralyd igjen

Nå er det under en uke til vi skal på ultralyd hos dr Lundring på Jessheim, etter anbefaling fra flere venninner. Han har visst utrolig avansert utstyr og jeg håper så inderlig at vi kan få vite kjønnet. Neste ultralyd er da på sykehuset jeg skal føde på i september. Da kan dessverre ikke Jonna være med, så jeg er glad vi har booket en privat også.

2. Å få vite kjønnet

Vi har hele tiden hatt lyst til å vite kjønnet, og jeg skjønner ikke de som klarer å vente, i hvert fall ikke med første. Jeg tror det blir helt annerledes når vi vet, det blir enda mer virkelig at det er et lite menneske inni der. Da kan jeg også begynne å planlegge flere innkjøp!

3. Å få en større kul på magen

Jeg er så heldig at jeg allerede har fått en liten babybump, noe jeg selv synes er så stas! Jeg gleder meg til den blir enda mer synlig slik at alle ser at jeg er gravid. Da jeg var innom helsekosten her om dagen fikk jeg en goodiebag av jenta bak kassen med gravid- og babyting. Jeg tenkte at hun kunne se at jeg var gravid, haha, men så sa hun at hun leste bloggen. Det var jo veldig koselig det også da <3

4. Å kjenne de første sparkene

Det er så mange av dere som har skrevet at dette er noe jeg bør glede meg til, og gjett om jeg gjør! Det er rart og magisk at det er et lite menneske i magen min. Å få kjenne de første sparkene blir nok surrealistisk og utrolig kult! Når kjente du liv??

5. Når Jon Anders får kjenne de første sparkene

Jeg gleder meg sånn til å rope på Jonna så han kan kjenne babyen hans sparke i magen, for en utrolig opplevelse. Å gå gravid gjør liksom at parforholdet blir styrket og vi ser på hverandre på en litt annen måte. Så koselig <3

6. Babyshower

Flere venninner har allerede før jeg ble gravid røpet at de gleder seg til å arrangere babyshower. Selv har jeg arrangert og verdt med og arrangert flere og det er kjempe stas hver gang. Bleiekake, cupcakes og søte gaver, hele greia er kos! Skjønner ikke de som synes babyshower er så teit, men så er jo jeg oppvokst i USA og liker slikt, hehe.

7. Jul med kul

De siste årene har jeg hver eneste jul tenkt at dette blir min siste jul uten å være gravid eller ha barn. For andre som opplever å være ufrivillig barnløse tror jeg dette kan høres kjent ut. Julen blir til slutt litt trist, for jeg tenkte mye på at jeg selv ville ha barn jeg kunne lage jul for. I år kommer jeg til å være høygravid og sikkert ha en diger kul på magen, så stas!

8. Å få oppleve en fødsel

I motsetning til det jeg hører mange andre si gleder jeg meg faktisk til fødselen. Jeg har ganske få forventninger, noen ønsker, men alt i alt er jeg åpen. Jeg har fått fødeplass akkurat der jeg ønsket og det skal jeg dele mer av snart. Jeg kan også skrive litt om hvilke ønsker jeg har til fødselen hvis dere ønsker.

9. Å møte den lille babyen vår

Får nesten frysninger og kan bli litt på gråten av å tenke eller å snakke om det. Det er vanskelig å forestille seg at om et halvt år kan jeg sitte med babyen vår i armene. Dette som vi har lengtet etter så lenge og gledet oss til. Tenk å kle på de bittesmå klærne vi har kjøpt og bli kjent med vår lille. Halvparten deg og halvparten meg <3

10. Å introdusere babyen for familie og venner

Jeg håper jeg er i god form etter fødsel slik at de nærmeste kan komme og besøke når baby er helt ny. Jeg har selv besøkt to nære venninner og det er et kjempe koselig minne for oss begge i ettertid. Det er noe helt spesielt med å bli invitert inn i babyboblen og få hilse på den nye verdensborgeren. Jeg gleder meg så til å vise frem vår lille skatt <3

Hva gledet du deg til mest i graviditeten? Hvis du er gravid nå, hva gleder du deg mest til?? <3

73 kommentarer
    1. Jeg kjente de første sparkene først i uke 21 (har morkaken foran), men da tok det ikke mange dagene før samboeren også kunne kjenne sparkene og jeg syntes faktisk det var mer stas enn å kjenne det selv, var nok noe med å kunne dele opplevelsen! Nå er det masse aktivitet der inne hele dagen, er nå straks 28 uker på vei 🙂
      Å vite kjønnet var nok det jeg gledet meg aller mest til! Hadde ingen følelse på kjønn, men kjæresten var sikker på det var jente (noe jeg vel egentlig håpet litt…) og det viste seg at han hadde rett. Så i oktober kommer det en liten jente til oss <3 Har du noen magefølelse på kjønn?
      I motsetning til deg gledet jeg meg aldri så veldig til å få kul på magen og jeg fikk det rimelig sent også, fordelen med mye magemuskler, hehe. Er vel først de siste 3 ukene at folk virkelig har kunnet se at jeg er gravid og at jeg har måttet legge bort en del av de vanlige klærne mine. Har heldigvis kjøpt meg noen fine kjoler og gravidshorts, så er ikke så verst å ha kul på magen allikevel 😉
      Lykke til videre i graviditeten! 😀

    2. Jeg er gravid i uke 16+6 og tror jeg har følt babyen noen ganger allerede. Har føltes som om det kiler i magen, bare at det er helt nede ved livmoren, og en følelse jeg aldri har kjent før. Gleder meg også til å kjenne ordentlige spark, og til magen blir stor! Da kommer det til å føles mer virkelig 😀 Fantastisk spennende tid fremover..

    3. Jeg kjente de første bevegelsene rundt uke 15. Er akkurat som at du har leamus på enmåte, sparkene kunne jeg kjenne rundt uke 20, og bare noen uker etterpå kunne kjæresten kjenne dem å. Jeg gledet meg også til å få stor mage men nå som det er 30 dager til termin så begynner det å bli veldig slitsomt og tungt, så nå begynner jeg å glede meg til å bli ferdig 😅

    4. ÅÅ så mye å glede seg til <3 Jeg vil bare si at dr Lundring på Jessheim er UTROLIG DYKTIG. Jeg var selv der for utvidet organrettet ultralyd i uke 11 og ja, han så allerede da at lille var en gutt. Selvfølgelig helt uvesentlig i forhold til å få vite at babyen så frisk og fin ut, men allikevel. Den mannen er den flinkeste jeg har møtt innen sitt felt! Lykke, lykke til <3
      Gode klemmer fra Lena

    5. Du har SÅ mye å glede deg til Helene ! Å være mor er det største og beste jeg har opplevd, og hver eneste kveld(!) sitter jeg på sengekanten med tårer i øynene og takker for de to vakre skattene jeg har fått. Det er så stort.
      Gratulerer ♡

    6. Jeg er uke 11+4 i dag og gleder meg til akkurat de samme tingene som deg!
      Å få mage blir herlig, ihvertfall før den blir kjempestor og tung 🙂
      Jeg gleder meg også til første jordmorbesøk i starten av august!

    7. Du har så mye å glede deg til <3 jeg kjente liv for første gang i uke 16 eller 17 og samboeren min kjente spark utenpå magen allerede i uke 20! Såååå stas <3 jeg er personlig pessimist (haha) men av en eller annen grunn bare gledet jeg meg til fødsel. Men Gud så vondt, haha. Men likevel en fantastisk opplevelse, hvertfall nå som jeg har fått det litt på avstand xD <3

    8. I første svangerskap så kjente jeg det som en en slags kiling i hudet på magen, veldig rar følelse, denne gangen så tror jeg muligens jeg har kjent det allerede, men litt usikker.. Vet at jeg har kynnere allerede.. 🙂
      Jeg gleder meg til alle de tingene du gleder deg til 😀

    9. Her ble jeg selv overrasket med babyshower, å viste absolutt ingenting, å venninnene mine prøvde alt for å ikke røpe noe så noen latet som de var syke , mens andre latet som de måtte jobbe skikkelig masse, for å unngå å være sammen med meg for å ikke avsløre noe 😛
      Så følte meg ganske ensom frem til de hadde klart å overraske meg med babyshower 😛
      Hahah, den måten samboeren merket sparkene for første gang, var hver natt når jeg lå inntil han å jeg sov, mens prinsessa hadde fest i magen, å spente samboeren min i rumpa 😛 hahahaha

    10. Når jeg leser dette kjenner jeg at jeg savner skikkelig å være gravid. Det er så stas og jeg elsket hvert sekund av det, selv om det så klart er en del plager og det blir tyngre mot slutten. Men selv da kjente jeg på stoltheten over magen og den fantastisk deilige følelsen av sparkene (kjente første skikkelige spark i uke 19, uka etterpå utenpå magen). Det er nesten sånn at jeg har lyst på en til snart, selv om lille bare er 5 måneder. Bare synd det passer dårlig med en til akkurat nå, selv om det alltid vil være et eller annet ikke sant?

    11. Martin Lundring anbefales virkelig! Vi var hos han på to tidligere ultralyder og fikk vite kjønn 13+1 🙂 Jeg er 22+1 nå og kjente ikke ordentlig liv før den siste uken. Jeg har morkaken foran så det er nok derfor.

    12. Samtidig kommer du til å oppdage at det også er et stort ansvar og mye jobb som ikke kommer gratis med en liten baby. Det kan ingen forestille seg før du sitter der med den lille. Det er en stor jobb 🙂 ikke bare kos!

    13. Fødselen blir aldri som du har tenkt. Endte med keisersnitt her etter halve fødsel var unnagjort for en mnd siden og det var litt kjipt. Det er bare å forberede seg på at det er ikke så rosenrødt og faktisk en psykisk og fysisk påkjenning.

    14. Anonym: Hvorfor gidder du å legge igjen flere negative kommentarer? Jeg ser jo at det er samme person. Jeg er åpen for alt, det har jeg vel også sagt, men noen har så behov for å spre gørr…

    15. Anonym: Nettopp!! Selv om det er plager får du jo mest av det du fokuserer på <3 mest kos!! Vil alltid være en dårlig unnskyldning, og for oss var det i hvert fall ikke så lett å planlegge, hehe. Takk for koselig kommentar <3

    16. Du har en spennende tid foran deg 😊 Jeg gledet meg vel mest av alt til babyen skulle komme til verden, nå er det snart 3 år siden, tiden flyr. Jeg gledet meg aldri til å få mage, hadde veldig liten mage og det passet meg bra 😊
      Jeg savner å være gravid, spesielt å kjenne sparkene. Første gang jeg kjente liv var uke 20+2, kjentes ut som luftbobler som sprakk. Babyen brukte også blæra som “trampoline”, haha.
      Ikke bry deg om de få som sprer galle i kommentarfeltet, hvorfor i all verden har de så stort behov for å gni inn at deres fødsel ikke gikk som planlagt? Jeg lukter bitterhet.
      Jeg synes babytiden var herlig, eksperimenterte mye på kjøkkenet siden jeg hadde en sovebaby. Kun hatt 3 søvnløse netter på snart 3 år 😊
      Har vært gira på barn nummer 2 siden barnet var 1 år, men mannen vil avvente enda lengre. Sukk..
      Synes det er koselig med gravidoppdatering 😊

    17. Hei Helene! Jeg har fulgt deg en stund, gjennom prøvingsprosessen og synes det er utrolig gøy at du endelig er gravid! Jeg gleder meg virkelig til mer blogging om babyen og forberedelser rundt dette, samt bilder av leiligheten når den er ferdigstilt 😊 Jeg ser du klager på negative kommentarer over her. Jeg leste kommentarene på snapstorien din også og synes egentlig ikke at de er så negative. Det er jo helt vanlige kommentarer, der siste kommentar i grunn bare er en beskrivelse av personens opplevelser rundt fødsel. Det jeg prøver å si er at dette kanskje ble litt vel hårsårt fra din side 😊 Ikke noe galt med å føle at noen skriver negative kommentarer, men jeg tror nok ikke at denne personen prøver å ødelegge for deg på noen som helst måte eller såre deg for den saks skyld, da ville hun nok skrevet langt verre ting.

    18. Karoline: helt uenig. Får inntrykk av at personen som kommenterer negativt over her gjør det for å få Helene ned fra sin “høye hest”. Selvfølgelig vet de fleste at det er mange plager og ingen lek å gå gravid/føde/være mamma, men når Helene skriver at hun vil fokusere på det positive ved å bli mamma, og noen bare måå kommentere at det på ingen måte er “rosenrødt” oppfatter jeg også dette som å spre gørr, fra en som har vært gjennom det og skal “belære” en uvitende blivende mamma 🙂 ingen hyggelig kommentar å legge igjen til en som tydelig gleder seg veldig til å bli mamma spør du meg.

    19. For en som har gått igjennom det samme som Helene, og nå også endelig er gravid og det ser ut til å gå bra; det siste jeg virkelig ønsker å høre av andre er hvor tungt og slitsom det er å være gravid, å føde, samt hvor lite rosenrødt livet er når ungen endelig er her.
      Jeg har strevd i mange år med å bli gravid, så når jeg ligger over doskåla og spyr så er kanskje ikke livet så rosenrødt nei. Men gud så takknemlig jeg er! Om det skulle bli keisersnitt? Ja so what! Jeg gleder meg til alle deler av graviditeten, fødselen og alt som hører til. Jeg ville aldri vært foruten dette og er sjeleglad for å endelig få denne opplevelsen 💕
      Det jeg gleder meg aller mest til nå er følgende:
      – fortelle mamma at hun skal bli bestemor
      – hilse på lille bamsemumsen igjen på ultralyd neste uke og håpe alt står bra til
      – kjenne spark/ bevegelser
      – at samboer får kjenne spark/ bevegelser.
      – få vite kjønn
      – se magen vokse
      – kjøpe vogn
      – søke om fødested
      – føde

    20. Jeg gledet meg også veldig til å føde! Det er jo mulig at det er en once in a lifetime opplevelse, og å føde var virkelig noe jeg ønsker å oppleve. Og for en surrealistisk, fantastisk, jævlig, intens og stor opplevelse det var! Når det står på så tenkte hvertfall ikke jeg på hva som muligens kunne gå galt, valgte å stole hundre prosent på jordmødrene og hadde en fantastisk fødsel. Gled deg!

    21. Ser personer over her sier at de anonyme kommentarene ikke var frekk, men der kan jeg si at jeg er sikkelig uenig! Er så lei av mennesker som skal dra ned andre å prate om hvor dårlig fødsler går og kun fokuserer på smerte og negativitet. Nei, du vet aldri hvordan fødselen din går. Men man trenger ikke forberede andre på at det er en forferdelig opplevelse? Min fødsel gikk som en DRØM! Og sitter igjen med KUN glede til neste fødsel! Så alt jeg har å si er gled deg, det er en så fin opplevelse! Ment fra min side.

    22. Hei!
      Det er så koselig med alle baby innleggene du poster! Kjenner jeg blir litt babysyk av å lese!
      jeg gleder meg skikkelig til å se bilder av deg og magen vokse fremover og gleder meg til å ta del i opplevelsene dine ! <3
      noe av det fineste med deg (syns jeg) helene, er at selv om du har mange som kommenterer på bloggen din så tar du deg godt tid til å svare, og det betyr mye for meg som leser. Du er den eneste bloggeren jeg legger igjen kommentarer til, og du skal vite at jeg ser veldig opp til deg som person.
      jeg ser at det er noen som legger igjen dritt til deg, men nå håper jeg at min kommentar får denne dagen til å lyse litt opp, for du er helt spesiell. det skal du vite.
      Mange klemmer fra meg til deg <3

    23. Jeg er 16+5 idag!
      Gleder meg masse til å vite kjønnet!
      Kjøpe vogn å stol og klær:)
      Vi har også prøvd ganske lenge, så ting føles enda helt uvirkelig! Tenk at vi skal få lov til å bli foreldre!
      Jeg har nettopp begynt å lese bloggen din, finner ikke noe arkiv hvor jeg kan f.eks. Lese alt om prøvingen og graviditeten din, uten å bla gjennom alt liksom?

    24. Nå må jeg bare kommentere; du har blitt en av yndlingsbloggene mine på kort tid! Du virker så godhjerta og tvers i gjennom snill 🙂 Håper du får en fin helg!

    25. Kjente ikke liv før i uke 24 elns, men skal love at etter det, så var det nesten ikke fred å få. Gud, som jeg savner å gå gravid. Det å vite at det er en liten arving inni der som vokser seg stor og sterk, er helt surrealistisk og fantastisk.
      Å føde er noe av det kuleste jeg har vært med på, så det har jeg virkelig lyst til å gjøre igjen!

    26. Gratulerer så mye 💕 Er så glad på deres vegne. Det oser super-mamma av hele deg!!:-D Kos dere hos Lundring, var der selv i uke 14 hvor han var 90% sikker på kjønnet, og det stemte ❤️ Kos deg videre og nyt tiden:-) klemmer

    27. Vi var også hos dr.lundring, utrolig dyktig! Jeg var 10+6, og fikk vite allerede da at det var en liten jente<3
      Og ikke minst kunne han allerede da utelukke eventuelle "feil" og mangler hos fosteret! Helt fantastisk opplevelse! Blir nok en tur til han ved eventuelt nestemann også<3

    28. Kjenner meg igjen i alle punktene på lista di😍 Er gravid selv med termin i slutten av august. Kjente så smått innvendig liv i uke 18 med litt små dult osv, og i uke 20-21 kunne samboer også kjenne det❤ Morkake bak. Det er sååå loselig og jeg er så glad på deres vegne! Klem fra fast leser

    29. Aurora: Så stas, gleder meg skikkelig til det! Nå nyter jeg alle gode stunder der jeg føler meg bra 🙂 masse lykke til i tiden fremover, jeg er helt sikker på at det blir bra <3 klem <3

    30. Kjente liv 15 + 6 i første svangerskap (kjente tidligere denne gangen, men var ikke sikker på det var spark før 15 + 6 svangerskap nr 2). Mannen min kjente 16 + 6 begge gangene 😮 Slitt med ekstrem svangerskapskvalme hele svangerskapet første gang og sliter fortsatt med det denne gangen så det er ganske lite ekstra på magen….. og morkake bak begge svangerskap.

    31. åå elsker positiviteten din og åpenheten din! er så gøy å få følge med deg både her og på snap! <3 du er stor inspirasjon <3 bra det går bedre med kvalmen 🙂 klem <3

    32. Hei Helene, vi har luftet tanken på barn med hverandre, og er nå litt i tankeboblen. Men du er selvstendignæringsdrivende? Hvordan er det for oss med eget firma og økonomi når man får barnet? Kanskje du kunne skrevet litt om dette. Det hadde jeg satt stor pris på! Å tenk å være lille L, så utrolig ønsket og elsket. <3 fantastisk

    33. Jeg må bare legge til her at jeg født mitt første barn for litt over 6 mnd siden.
      Jeg søkte meg inn på ABC på Ullevål, fikk plass og det er det beste valget jeg har gjort.
      Det var aldri noe tvil hos meg at jeg skulle føde uten bedøvelse, og det høres sikkert rart ut for mange, men jeg har så ekstrem sprøyteskrekk at jeg valgte det bort med den største glede, haha!
      Selve pressingen var ikke vondt. Det som var vondt var riene. Når jeg gikk fra 7-10 cm trodde jeg at jeg skulle dø. Jeg hadde så høyfrekvente skrik at min mann ble flau…
      All smerten var borte i det vår lille baby var ute.
      Kort fortalt;
      Hvis du klarer det, velg ABC!
      Og jeg hadde lett tatt en fødsel til der hvis jeg skal ha flere!
      Lykke til, det er en fantastisk opplevelse 🙂

    34. For en koselig liste. Nå fikk jeg frysninger ✨ Selv er jeg 6 uker og 4 dager på vei, og har fulgt deg en stund. Nå som jeg selv venter meg gleder jeg meg ekstra til hvert nytt innlegg 🙌🏻 For meg er det nyttig at du er så åpen og deler, for jeg sitter med mange av de samme tankene som deg! Takk for at du er deg 🌸

    35. Maria: Så stas at du ikke ligger så langt bak, veldig koselig at vi er mange gravide her inne 🙂 Takk for at du setter pris på det, å være åpen hjelper meg å takle ting, men det er alltid koselig at andre også finner glede og trøst i det <3

    36. Sara: Hei 🙂 jeg er 100% ansatt i eget AS og vil dermed få mammaperm likt som alle andre ansatte. Jeg vil ta ut gradert perm, da jeg er helt avhengig av å jobbe litt ved siden av 🙂 klem <3

    37. Ruth: Tusen takk!! Jeg vil så gjerne være positiv, så når jeg skriver at jeg prøver å være det er jeg “som alle andre”. Jeg føler ikke at jeg er føst sånn, men jobber for å ha på meg positivbrillene mine, haha <3 stooor klem <3

    38. Heidi: Haha, rart det der! Helt surrealistisk som du sier!! Jeg gleder meg, og uansett hvordan fødselen går kommer jeg til å være takknemlig for at det var noe jeg fikk oppleve <3

    39. Katrine: Jeg tror at absolutt alt i livet er både positivt og negativt, sånn er det bare. Drømmejobben er kanskje litt for mye, og selv den snilleste kjæresten slenger sokker på gulvet liksom. Å få barn er nok hele spekteret, ekstrem lykke og stor belastning på samme tid. Livet er hva du fokuserer på <3

    40. Elizabeth: Så enig, nå må det være lov å være glad og positiv så mye vi orker!! Å være ufrivillig barnløs er helt jævlig, unnskyld språket. Nå vil jeg være glad for h****! Haha <3
      Så søt liste <3 stooor klem <3

    41. Karoline: Så kos! Skulle ønske det gikk litt fortere med leiligheten, men her snakker vi sneglefart haha. Og alle rom har fortsatt materialer i seg, dermed er det lite som er ferdig. Også er det så dyrt å pusse opp, så har ikke fått kjøpt alt av møbler osv. Men, det blir så fint! Gleder meg! Jeg er uenig når det gjelder kommentaren, føler hun prøver å dra meg ned, særlig når det kommer to negative kommentarer rett etter hverandre.

    42. Anette: Tiden flyr!! Jonna sier jeg må lære meg at folk er selvsentrerte, og har behov for å få frem sin mening uansett hva det koster andre. Men jeg har jo så mange fine, så går ikke inn på meg eller noe 😉 <3

    43. Hei! Så flott at du lagde et innlegg om positive ting å glede seg til i graviditeten!
      Jeg er selv gravid, og venter en jente om bare 5 uker. Vi er veldig heldige som får oppleve en slik gave i livet. <3
      Ville bare tipse deg om noe jeg bommet litt på da jeg var ca. like langt på vei som du er nå. I uke 13 var vi på en ultralyd, utstyret var veldig bra og legen mente han kunne se at det var en liten gutt inni der. Jeg og samboer ble veldig giret og kjøpte inn mye blått og planla utifra dette! Veldig innstilt på at det var en gutt. Men på ordinær ultralyd sa plutselig jordmor at det kunne se ut som en jente. Vi dro på en privatklinikk noen uker etterpå med 3D-bilder og fikk bekreftet dette. Bare vær klar over at kjønnet kan være vanskelig å se så tidelig🙈
      Masse lykke til videre <3

    44. Vi gledet oss veldig til ultralyden i uke 14. Den skulle mest sannsynlig fortelle oss hvilket kjønn jeg bærte på. Vi var overbevist om at det var en gutt. Overraskelsen var stor da det viste seg å være ei jente 🙂 Hun er snart 1 år nå. Gled dere til ultralyd om en uke. Det er så koselig å se lille babyen igjen.
      Kanskje du vil skrive et innlegg om dine første år i USA?

    45. Så koselig innlegg! <3 Jeg er gravid med nummer to, og ettersom jeg hadde en del tøffe erfaringer med nummer én har jeg slitt litt med depresjon og angst hittil i svangerskapet (er 15+5). Men når jeg leser dette kjenner jeg at jo: jeg gleder meg! 🙂
      Jeg tror jeg har kjent de første ørsmå bevegelsene allerede, men gleder meg til både samboer og storebror også kan kjenne spark utenpå magen 😀

    46. julia: Det er så mange følelser rundt graviditet og barn, ikke minst forventninger, både fra oss selv og fra andre. Jeg tror det er viktig å huske at du kan ha det vondt og godt samtidig, glad selv om du er trist osv. Gir det mening? Bare noen tanker fra meg <3 så koselig at du kjenner, jeg venter på å kjenne <3 klem <3

    47. MS: Takk!! Jeg er så spent at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, har liksom så svingende følelse også…hmmm… Oj, det var en kul idé, det skal jeg vurdere!

    48. Djeez, hva om man bare deler av egne tanker uten vonde hensikter i dette kommentarfeltet også da? Latterlig reaksjon fra bloggeren her! By the way så er det alltid en velsignelse å få barn. Jeg er glad for mitt barn og livet med han både i utfordringer og gleder!

    49. Anonym: Ønsker ikke at dette skal være et sted der noen skal komme og trekke ned gleden. Hvis det ikke var negativt ment kunne det vært skrevet på en veldig annerledes måte, ikke så lett å se det som kun en erfaring gitt…

    50. Har også endelig blitt gravid etter 9 mnd med prøving og to omganger letrozol. Er bare 4+0 i dag og livredd for at ting skal gå galt… Gleder meg til alt du har skrevet og selvsagt å endelig få fortelle til folk at vi skal ha barn 🙂 Lykke til videre i svangerskapet!

    51. Hvordan har det seg at du er oppvokst i USA? Hvor i USA? 🙂 ble kjempenysgjerrig nå. Kan du fortelle litt? Evt i et innlegg? 🙂

    52. Jeg har hatt 5 babyer i magen gjennom fire svangerskap og synes det har vært stor stas hver gang (+mange andre ting som vi ikke snakker om nå 😂). Babymage er så vakkert og de første sparkene helt magiske. Første gang kjente jeg i uke 17-18, de meste gangene noen uker tidligere. Det hjelper å vite hva man kjenner etter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg