Gutt eller jente? Si det med sukkerfrie cupcakes!

Jeg har vært oppe siden seks i dag for å lage et helt spesielt innlegg til dere! I mange år har jeg elsket en idé om hvordan du kan avsløre kjønnet på den lille i magen. Det er skikkelig over the top og litt too much, men hallo, det må jo være lov! I dag har min lillesøster Jenny bursdag, og hun er født i USA. Vi bodde der da vi var små, og derfor har vi med oss endel tradisjoner derfra. Jeg bakte altså cupcakes lenge før det kom Norge, så jeg tenkte; hvorfor ikke bake såkalte “gender reveal cupcakes”??

Jeg har brukt oppskriften til søte Live bak bloggen “lets cupcake”. De er supermektige, av en eller annen grunn mer mektige enn de med sukker synes jeg. Siden jeg er meg kjørte jeg sukkerfri variant, men du kan selvfølgelig lage tradisjonelle også.

Bak vaniljecupcakes, eller sjokolade for den saks skyld, og avkjøl dem helt. Ta en skarp kniv og skjær forsiktig ut en sirkel i midten av cupcaken og vipp ut litt av midten. Skjær av selve lokket, og ta vare på det.

Se bilder for mer forklaring <3

Lag smørglasur etter oppskrift og del i to eller tre deler. Du trenger ikke gjøre som meg, jeg laget både blå og rosa. Du kan jo bare lage den fargen som representerer det kjønnet du har i magen, eventuelt noen andres mage, hehe.

Hold av litt mer enn halvparten av glasuren til topping, den trenger du ikke tilsette farge, det gjorde i hvert fall ikke jeg.

Den minste eller eventuelt de to minste delene farger du i rosa eller blått, eventuelt litt i hver.

Fyll hullet i cupcakene med farget glasur og plasser “lokket” over.

Nå kan du pynte dem med den kremfargede glasuren slik som vanlig!

Når du skjærer over kakene ser du fargen inni. Slik kan du overraske venner og familie med hvilket kjønn dere venter! Ganske kult??

I USA vet jeg at mange ber legen skrive en lapp med kjønnet, også leverer de det rett til en baker. Så Kan du bli like overrasket. Jeg ville ikke byttet opplevelsen av å få vite kjønnet på vår lille med noe, det var så spesielt og jeg er så glad det bare var oss to <3

Hvordan fortalte dere venner og familie, og hvordan fant dere ut selv?? I morgen deler jeg hva vi venter, for nå klarer jeg ikke vente lenger <3

Hva tror du vi skal ha??

64 kommentarer
    1. Nydelige cupcakes!
      Jeg sitter og venter i spenning på hva dere venter 😮 😀
      Jeg trodde vi fikk vite kjønnet i dag, så jeg bladde rett ned på bildene, og trodde du skulle få tvillinger! en gutt og en jente, selv om du aldri har vist noe tegn til at du skulle ha to 😛 men så begynte jeg og lese .. haha
      engasjert følger kan du si ..? 😀 <3

    2. Så fantastisk og inspirerende innlegg, i morgen skal jeg fortelle de på jobb om graviditeten, og jeg planlegger å lage cupcakes med rosa og blå frosting med “its a girl/boy” på og “si det med en cupcake”! Er så spent 🙂 Vi vet ikke kjønnet enda, men ønsker heller ikke å dele kjønnet med det første, men holde det for oss selv litt 🙂

    3. Haha, jeg bladde også rett ned! Så rart at det går an å bli så spent når jeg ikke kjenner deg en gang:) Jeg har fortsatt følelse på jente jeg da.

    4. Ikke alene om å bla ned til bunnen først nei. Uansett kjønn, unner jeg deg denne graviditeten og opplevelsen <3 Men holder en knapp på gutt, etter gløden i ansiktet ditt å bedømme =)

    5. For en morsom måte å dele kjønnet på 😍 Vi klarte ikke vente med å dele med noen så det ble telefonrunde med det samme hos oss begge gangene 😂😂

    6. Haha,signerer de over her – så spent da jeg leste dette innlegget 😂 Virker i hvert fall som at du har en skikkelig fin gjeng som heier på deg her inne,takket være at du er som du er og inkluderer oss sånn som du gjør!
      Holder fortsatt en knapp på jente jeg også,men det er sikkert fordi jeg fikk det selv. Blir like magisk uansett kjønn 💛

    7. Ååh så spennende! Gleder meg til å få vite i morgen! Tipper det er en liten prins inni magen din <3

    8. Nå trodde jeg du skulle avsløre, så scrolla fort igjennom 😂 Gleder meg med dere, og er veldig spennt på hva du avslører imorgen 😊 Du kler virkelig den lille søte babymagen ❤️

    9. Takk for at du minnet meg på dette! Kom over dette å si d med en kake/cupcake etter vi fikk forrige, så tenkte at neste gang må vi gjøre d på denne måten☺️ Hadde glemt d litt, men innlegget ditt minnet meg på det 😍

    10. Åååh, som jeg gleder meg til i morgen nå! Jeg har liksom tenkt at dere får gutt. Vi fikk vite kjønn i uke 14 på ultralyd. Jeg var helt sikker på at det var en gutt, men det var en jente! Nå er hun 11 måneder. Kunne ikke vært mer glad for at det ble akkurat henne <3

    11. Venter også spent på hva du venter. Siden jeg har fulgt fra begynnelsen. Jeg er selv gravid nå med termin i 05.12.2017 med barn nr 2. Jeg vet selv hva du har gått igjennom med prøverør siden førstemann ble til via ivf(prøverør).

    12. Jeg tror du får jente 🙂
      Jeg er selv gravid (20+6), og vi skal ikke vite før fødsel. For hver dag som går får jeg mer og mer følelsen av at jeg har en liten gutt i magen, så blir veldig spennende å se når den tid kommer 💙

    13. Jeg avslørte bare kjønnet med å ta en snap av ultralydbildet og skrive it’s a girl! Ikke spesielt spennende, men jeg er litt der at jeg gidder ikke gjøre så mye ut av sånne ting. Var dessuten så overlykkelig over at det var en liten jente i magen at jeg måtte fortelle folk det med en eneste gang! 😉
      Jeg tror dere venter en liten gutt og jeg er overbevist om at han skal hete Ludvig 😉 Er det jente tror jeg Lykke er det planlagte navnet. Skjønner ikke hvorfor jeg har fått for meg disse navnene, jeg er sikkert helt på jordet :p Koselig med baby blir det uansett da! Jeg er selv i uke 31 nå og vi har slett ikke noe navn klart. Håper uansett at lille holder seg i magen en god stund til, så jeg rekker og få ferdig masteroppgaven og kanskje finne på et navn før hun entrer verden… 🙂

    14. Så fine 😀 til svigermor som er superflink til å strikke fortalte vi det med å gi henne en strikkebok med babyklær og la et ultralydbilder inni. Til mine foreldre ga vi en ramme med dikt inni
      ” Hvem er jeg?
      Du kan ikke enda få
      Bildet som i denne ramme skal stå
      Men innen juni er omme
      Storken vil komme
      Så hvis alt går bra har dere mye glede i vente
      Og dere lurer vel på om jeg er gutt eller jente
      Mamma sier at av dere har hun alltid fått det som hun vil,
      Så kjære besteforeldre; vil dere skjemme bort en til?” <3

    15. Så fin og kreativ måte å avsløre kjønnet på! 😄 jeg tipper jente basert på mengden rosa frosting ift blå og at cupcakene på bildet ikke er fylt enda, men det kan hende du er litt føre var og allerede har fylt flesteparten med blå 😉 Men har fortsatt en følelse på jente 😄 uansett, gratulerer så mye med den lille!!

    16. Næmmen så sykt søtt!😍 skulle ønske jeg også avslørte kjønnet på minien i magen på en slik kreativ måte😊 gleder meg veldig til du avslører det til oss! 😁

    17. Så stilige cupcakes! 🙂
      Har en liten følelse av at det er en liten gutt du bører på, men blir spennende å finne ut sv i morgen da! 🙂

    18. Jeg har egentlig hele tiden hatt en følelse på at det blir en liten gutt som skal hete Ludvig (ser for meg at det er din type navn, uten at jeg skal si det for sikkert :p) Meeeen har egentlig fått mer jentefølelse også. Hmm.. veldig spent da!!<3

    19. Har en følelse av at du har en liten jente i magen! Jeg har selv fått en jente etter besøk hos dr.Holst. Nå er jeg gravid igjen og det hadde vært så gøy å avslørt kjønnet på denne måten til besteforeldre😍

    20. Nr en ble jente, jeg og mannen min ble kjempeglade. Så med nr to fikk jeg vite i uke 15 at det var en jente til, men kom på oul i uke 19 og der var det visst en gutt. 🙂 så nå har vi en av hver og er super fornøyd med det. Ingen var planlagte, ble gravid på P pillen begge gangene,men de er det beste uplanlagte som har skjedd oss 🙂

    21. Da jeg skulle fortelle det til min far at jeg var gravid skjønte han det ikke 🙈 kjøpte sånn bamse som det stod verdens beste bestefar..han måtte lese det mange ganger før han forstod, han tenkte vel at det stod får eller noe ikke vet jeg..

    22. Er så spent på deres vegne, selv om jeg vet at dere allerede vet kjønnet <3
      Så glad på deres vegne!

    23. Jeg tror dudere får ei jente… 😉
      Vi er i samme graviditetsuke…skal snart på ul og forhåpentligvis vite kjønnet, spennende til tross for at dette er nr fire…har en gutt og to jenter fra før…😊

    24. Absolutt en gutt:) gratulerer! Fordi du har vært i såpass fin form under svangerskapet, og de som får jenter er ofte dårligere.. :p

    25. Svar på spørsmålet: Vi var hos privat gynekolog på bryn i Oslo som burde ha visst hva hun så. Men for vår del så var det greit,vi hadde mye jenteting fra før, men sidendet ble gutt gikk vi på tidenes shoppingtur etter oul 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg