Endelig er den her!!

Dette er en guide jeg har hatt i hode lenge, som jeg har hatt så lyst til å lage! Endelig er den ferdig og kan sendes ut til deg!!

Jeg er en stor fan av fermentering, rett og slett fordi denne maten gir meg masse energi, finere hud, en glad mage og styrket immunforsvar. Er jeg ikke flink til å spise fermentert mat merker jeg det fort!

Guiden finner du her, eller ved å trykke på bilde under 🙂

Jeg får masse spørsmål om fermentert mat, hvorvidt det er sunt, om det er trygt, og det er godt, hva du trenger osv. Mange er redd for å begynne å fermentere eller blir overveldet av hele greia, DET vil jeg ha slutt på!

Fermentering er nemlig både:

  • Godt
  • Enkelt
  • Sunt
  • Barnevennlig
  • Trygt
  • Billig

I denne guiden får du svar på de vanligste spørsmålene dine om hvorfor du skal fermentere, hvorvidt det er trygt, hvor du kan skaffe startere og hva du trenger for å komme i gang. I tillegg deler jeg mine tre favorittoppskrifter, som er enkle, lett å like og familievennlige.

Hvorfor 3 oppskrifter og ikke 10? Nettopp fordi jeg har lyst til å gjøre det enkelt for deg. Denne guiden skal ikke overvelde deg, nå skal jeg hjelpe deg i gang!!

Her kan du laste ned guiden, den er helt gratis selvfølgelig 😉

Skal du fermentere i høst?? Si ja!! <3

21 kommentarer
    1. Hei Helene 🙂
      Følte nesten at det ikkje kunne vere tilfeldig då bloggen din dukka opp nokre dagar etter at eg hadde hatt innsett av befrukta egg, og oppdaga at det skjedde nesten samstundes hos deg. Godt å høyre at det går bra hos deg, og det gjer det heldigvis her også 😀 Det eg lurer på etter å ha vore til ultralyd er korleis dei bad deg om å rekne ut kor langt du er kome på klinikken du brukte? Ser ut til at vi hadde uttak ned eit par dagars mellomrom, men så har eg også notert meg at du må ha fått beskjed om noko litt anna enn meg. Etter ultralyden min var fosteret iallfall litt større enn det eg har fått beskjed om å forholde meg til. Bekymrar meg ikkje så veldig for det så lenge alt ser ut til å gå bra inni magen. Ein baby kjem jo uansett ut når han eller ho er klar for det. Likevel er eg litt nyfiken på om termindatoen min i så fall kan bli litt annleis (legen eg var hos baserte termindato på innsett, og eg har fått beskjed om å rekne siste mens til 14 dagar før innsett).

    2. Du er supersnill som deler dette gratis 😊
      Jeg har fått surdeigsstarter hos søsteren min. Neste steg blir å lage surdeigsbrød. Får man da i seg gode bakterier eller drepes de når brødet varmes i ovn?
      Sauerkraut lager jeg fast. Smaker surt og stygt,men hva gjør jeg ikke for helsa 😊

    3. Tusen takk for en fin guide! Har selv veldig lyst til å prøve meg på dette, i håp om å få kjenne på den positive effekten. Hvor mye drikker/spiser du av fermentert mat hver dag, sånn ca.? 🙂

    4. Hei.
      Stemmer det at for å lage fermentert kål,så trenger man ingen starter?(men man får da fortsatt gode bakterier)
      Tidligere har jeg fått med meg at for å fermentere så må man koke alt av utstyr og ikke bruke hendene pga bakterier. Men søkte på youtube video i går for inspirasjon, og der gjør de ikke det! Er litt forvirret. 😉

    5. Hei.
      Jeg har fått tak i kefirkorn og skal prøve meg på å lage kefir. Hvilken type sil bruker du til å sile kefiren når den er ferdig? Leste en plass at det måtte være plastfilm og ikke metall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg