Pannekaker uten gluten og melk

God fredag fine du <3

Den siste uken har jeg vært opptatt med noe jeg ikke kan dele på bloggen, derfor blir jeg også litt fraværende. Det føles veldig rart å ikke kunne dele ting som skjer i livet mitt, derfor blir det naturlig for meg å ikke snappe så mye og jeg har også kjent behov for å bare være meg. I går hadde vi besøk av min bestevenninne og hennes mann, så da prioriterte jeg å være sammen med dem.

Disse pannekakene har jeg laget i mange år, når jeg vil ha noe raskt og noe “ferdig”. Pakken lager en stor porsjon slik at du enten kan lage opp og bruke pannekakene over flere dager eller som jeg pleier å gjøre; ha røren i kjøleskapet i opp til 3 dager og steke dem ferske.

Pakken har jeg kjøpt på helsekost, men den finnes også på enkelte meny butikker. Jeg liker å ha disse til kvelds!

Jeg toppet mine med litt vaniljekesam og bær, men her er det kun fantasien som setter grenser <3

I helgen skal vi slappe av her hjemme. Vi skal gjøre mer på barnerommet og jeg skal hjem til mamma og sy på et prosjekt til lille. Gleder meg til å fylle på batteriene og bare ta det med ro.

Ha en nydelig fredag og god helg <3

13 kommentarer
    1. Disse pannekakene så herlig ut 😊 Aldri sett den pannekakepakken før. 😊 Er det sukker i vaniljekesam? Eller har det kommet en sukkerfri variant? Jeg spør pga jeg har styrt unna vaniljekesam grunnet sukkeret 😊 Unngår sukker mest mulig, men er ikke perfekt 😉

    2. Hei. Jeg har følgt feg en god stund, og får.mye god inspo hos deg. Lurer på om du kunne laget et arkiv med dine matoppskrifter? Det er vanskelig å vite hva som er bra mat av og til. Har selv pcos, så eg veldig greit med søtte til matverden 😉
      Ane

    3. Hva tenker du om kefir når du er gravid? Har hørt at det inneholder alkohol på grunn av prossess som skjer? Vil gjerne høre dine tanker rundt det:)

    4. Har du glutenallergi eller laktoseintoleranse? Eller er du bare så snill å dele oppskrifter med de som har det? 🙂
      Ha en fin dag videre, du stråler!!

    5. Christine: Jeg merker at tarmen min ikke har godt av å spise så mye kornprodukter, men når de er riktig behandlet går det bedre. Når det gjelder melk så tåler jeg bedre produkter med mindre laktose, og jeg merker at kroppen min ikke blir så glad om jeg spiser for mange melkeprodukter. Mange av oppskriftene mine er naturlig uten gluten og melk, og da synes jeg det er fint å merke dem slik at flere kan få nytte av dem 🙂 tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg