12 uker med deg

Reklame | Sponset fødselsplakat

Jeg kan ikke tro at det har gått 12 uker siden lillemor kom! Det er akkurat som alle sier, tiden går så alt for fort. På en måte vil jeg bare stoppe tiden, på en annen er det så stas å se utviklingen hennes hver dag. Hun er så med, prater og smiler, det er så herlig. Å bli mamma har vært mer fantastisk enn jeg kunne se for meg, og ca ti ganger mer slitsomt. En ting er å alltid være på jobb, det skal jeg klare. Det er alle følelsene jeg synes til tider kan være tøffe. Å aldri helt føle seg bra nok, og ikke strekke til på alle områder jeg tidligere mestret.

Takk for så mange koselige kommentarer på forrige innlegg! Jeg har også fått masse meldinger fra mammaer som har vært gjennom det samme som oss, og mange av dem ventet lenge før de fant ut hva som feilte deres lille. Så selv om starten på barseltiden vår har vært tøff, er jeg takknemlig for at vi fant ut problemet tidlig.

Å spise såpass rent som nå har sine fordeler for mor også. Huden min blir så ren og fin og magen på stell, hehe 🙂

Helt siden jeg så disse fødselsplakatene på instagram har jeg ønsket meg en. De er så søte, samtidig som de er moderne og passer perfekt i stuen vår. Plakaten er en perfekt skala av vår lille Lykke. Selv synes jeg hun ser stor ut, men da hun kom var hun jo en liten bylt, ikke strukket ut som på bilde.

Fødselsplakaten finnes i flere ulike stiler, farger og design. Sjekk ut siden deres her for å få din egen. Det er utrolig søtt med flere hvis du har flere barn, jeg håper dette designet finnes hvis vi får en til skatt en dag.

I dag skal vi besøke min fine venninne Tilly, spise lunsj, drikke kaffe og leke med hennes sønn Walter. Skikkelig familiesøndag med andre ord, som jeg har gledet meg til disse <3

9 kommentarer
    1. Så søt hun er ! Sånn fødselsplakat har jeg ønsket meg også! Det med at tiden går så fort med barn kan jeg skrive under på! Min snuppe er Snart allerede sju måneder og det føles ut som hun kom Igår!

    2. Fy søren så søt lille snuppa er<3:-) Morsomt bilde også! Konstant dårlig samvittighet, følger liksom med mammarollen det! He, he:-) Hvis vi gjør så godt vi kan, er snill mot oss selv og andre og har det gøy, så får det holde:-):-) Nyt friske dager fremover:-)

    3. Elise: Jeg tror hun vil være året før jeg rekker å blunke 🙁 skulle ønske jeg kunne doble tiden bare, at hun var tre måneder i to måneder i stedet for en osv! Så hadde jeg rukket å ta alt inn <3

    4. Ingrid Minde: Tusen takk <3 jeg har allerede skrevet et innlegg om melkefri diett, men den inneholdt spor av melk 😉 de fleste kan jo ha det, men ikke baby med melkeallergi! Har siden kuttet f eks speltlomper og berit nordstrand sjokolade. Jeg spiser havregrøt til frokost nesten hver dag, noe som er helt motsatt av det jeg anbefaler kunder. Men nå som jeg ammer har kroppen min andre behov enn før. Til lunsj blir det smoothie eller rundstykker uten melk, gluten osv., og til middag blir det som regel noe veldig rent som kylling med grønnsaker og ris eller laks med søtpotet og brokkoli. Taco f eks er for sterkt for magen hennes, så det er mye enkel mat. Mellom spiser jeg nøtter, sjokolade, frukt, rawfoodbarer osv. Rekker sjeldent sitt ned måltider på dagen, spiser grøten på gulvet ved siden av babygymmen f eks 😀 <3

    5. Kjære Helene!
      Vit at du gjør en fantastisk jobb, hver eneste dag for den lille snuppa di. Svært få vet hvordan det er å ha barn som krever litt mer enn det normale pga utfordringer med enten helse, eller andre ting. Jeg har to friske barn, men minste frøkna sov ikke en eneste sammenhengende time fra hun ble født til hun fylte 4 år, ikke EN time. Alle andre mente vi bare skulle la hun skrike, ikke gjøre hun bortskjemt med å la hun sove i vår seng etc. Men det kunne virkelig ikke falt meg inn. Hun var utredet på alle mulige punkter og lå inne flere dager på sykehus både her vi bor og på OUS, men de fant ingen “feil”, hun trengte bare ikke søvn mente de. Plutselig, 4 år gammel, snudde det og nå sover hun nettene gjennom. Kanskje hun bare trengte denne tiden på å føle seg trygg, ikke vet jeg, men jeg er bare så fornøyd med meg selv for at jeg ikke lot hun ligge redd å gråte gjennom nettene. Og mens jeg skriver dette, slår det meg hvor fort tiden har gått, tenk, om knappe måneden fyller hun 5 år, og eldste mann NI år :O
      Ta vare på tiden og nyyyyt kjære Helene <3

    6. Cathrine: Det er såååå viktig å følge egne instinkter, for det er jo rett og slett det det er. Jeg har aldri lært å bysse, det bare kom helt automatisk. Helt fra hun kom har jeg ofte følt at jeg bare vet hva hun trenger, helt merkelig! Det hørtes utrolig tøft ut, kan bare nesten se for meg. Utrolig bra at dere kom dere styrket gjennom det <3

    7. Jeg synes det er veldig bra at du er så ærlig her på bloggen.
      Sosiale medier som Instagram, blogg osv har til syvende og sist ingenting med verken livet eller virkeligheten å gjøre, så hvorfor lage glansbilder ut av et vanlig a4 liv alle vet er kjempe tøft. Du har forstått det: )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg