5 grunner til å drikke smoothie

Det finnes vel ikke noe bedre enn å starte dagen med en fargefest av en smoothie? Dette er en av mine favoritter i hverdagen, og det er det mange grunner til!

Smoothie er lett å fordøye

Når du kjører frukt og grønt i en blender kuttes maten i små, små biter og cellevegger knuses. Blenderen gjør endel av jobben tarmen din ellers måtte ha gjort. Husk å drikke sakte og la fordøyelsen gjøre resten av jobben.

Smoothie går raskt

Vi har jo alle travle dager der sunn mat må gå fort? Å hive ingredienser i blenderen går veldig raskt når du har fått teken på det. For meg som ikke har oppvaskmaskin elsker jeg at det kun er blenderen jeg må vaske om morgenen. Jeg skyller den godt og vasker den en gang om dagen 😉

Smoothie er næringsrikt

Bær, spinat, kokosmelk, frukt eller andre grønnsaker gir grunnlag for en næringsrik smoothie. Husk å tilsette fett og protein ved å ha i avokado, nøttesmør, frø, olje, et rått egg (smakes ikke) eller et høykvalitets proteinpulver. Jeg øker også næringsverdien ved å tilsette supermat som greens og lecithin!

Smoothie er barnevennlig

Når jeg får barn vet jeg at vi kommer til å drikke smoothie sammen! Tenk så koselig å lage en stor smoothie til hele familien? Et triks er å lage en næringsrik smoothie etter barnehage eller skole, når barna er sultne og du ikke har lyst til å stå over grytene. Når alle har fått litt smoothie, kan dere heller nyte middagen litt senere i ro <3

Smoothie smaker fantastisk

Det er en grunn til at jeg alltid vender tilbake til smoothie, og må ha en i hvert fall en gang om dagen. Det er jo så godt!! En av mine favoritter finner du her, den smaker bare nydelig og krever kun enkle ingredienser 😉 Bruker du mindre væske får du en herlig smoothiebowl som du kan toppe med deilig topping!

Hva er din favorittsmoothie?

13 kommentarer
    1. I ukedagene har jeg smoothie til frokost hver dag, og elsker det! Føler meg superfresh, kvikk i hodet og kroppen! Min favoritt for tiden er en frisk, mettende, deilig smoothie som inneholder en god neve spinat, en halv avokado, et par biter fryst banan, noen biter fryst mango/ananas, en kvart sitron, en liten bit ingefær, og noen spiseskjeer cottage cheese (pluss et par dråper stevia for litt med sødme).
      Anbefaler virkelig å teste den!
      Ha en deilig onsdag fine!

    2. Jeg elsker smoothie 😊 Min datter på 2 år begynte å spise det da hun var 1 år og når jeg spør henne hva hun vil spise sier hun nesten alltid “smoothie”. Jeg bruker feks å ha i kokosmelk,rå eggeplomme, avokado og banan 😊 topping med kokosflak og ceylonkanel 😊 Her om dagen blandet jeg kylling og lam i smoothien til lille siden hun ikke er så glad i kjøttbiter 😊 Det er etter jeg begynte å lese bloggen din at jeg falt for smoothie 😊

    3. Her startes hver eneste dag med smoothie! Favoritten min nå for tiden er en tykk variant laget av jordbær, banan, spinat, kokosolje og vaniljeyoughurt. På toppen har jeg kokosflak, gojibær, bipollen og gresskarkjerner 🙂
      Også spiser jeg kokt egg ved siden av for å få litt mer protein til frokosten. Deilig start på dagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg