Takk alle smørelskere

Så morsomt at artikkelen min ble så godt mottatt i går, noen ganger må jeg bare få det ut. Har du ikke lest den enda kan du lese her: Er mettet fett farlig? Frustrasjon fra en smørelsker.

Det er godt å se at det er flere som har noe vett mellom ørene, og som ser grånyansene som en av dere så fint sa! Som jeg skrev er ernæring komplisert, og jeg vil på ingen måte oppfordre deg til å bade i fløte og baconfett uten videre. Det er mange ting som er farlig i store mengder, vann for eksempel. Spiser du kun brokkoli vil du også dø av det etterhvert. Vi må spise my forskjellig for å ha et snt kosthold, og dt er stort sett ingen forbudte matvarer i min bok.

Takk for at du klikker deg inn her, leser og kommenterer. Det betyr så mye for meg å forhåpentligvis få være en stemme som kan gi trygghet, forståelse og inspirasjon <3

P.S. bildet er av den fine smørskålen min!!

6 kommentarer
    1. Jeg lurer litt på dette med kunstigsøtning som vi finner i lettbrus, suketter, sukkerfrie drops, tyggiser etcetra. Kan du noe om hva det gjør med kroppen, hvorfor det ikke er bra? Om det er fetende? Kanskje skrive et innlegg om det. Jeg tror det er mange som lurer på det samme. Føler ikke helt at jeg har forstått om det er bra, eller dårlig og hvordan det påvirker kroppen.

    2. Kjempeviktig tema. Det er skremmende at det fortsatt er dette de lærer på skolen. Det samme gjelder egg og kolestrol. I legenes råd når det gjelder høyt kolestrol står det bla, ikke spise egg eller mettet fett. Jeg tenker at vi har fått en hel verden å boltre oss på og da kan bi spise alt som er naturlig, litt av hvert. Alt som blir bearbeidet i industrien, spesielt med høy varme og med kjemikalier, det bør vi holde oss borte fra. Kunnskap er viktig i det arbeidet, så takk for ditt bidrag

    3. venkesstrikk: Leger lærer svært lite om ernæring så legen min er faktisk den siste jeg ville spurt om matråd. Når det er sagt er leger flotte fagfolk altså, ikke det jeg sier 😉 samtidig har de fleste leger jeg har møtt sagt at mat ikke har noe å si for å påvirke sykdom..hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg