Mine favoritter fra helios – 20% rabatt

Nå må jeg straks fly på klinikken for å ha vakre kunder, før jeg skal på møter senere i dag. Det går i et og jeg begynner å merke at det ikke går lenger. Hormoner i sving, følelser og stress er ingen god kombinasjon kjenner jeg! Jeg deler litt mer senere <3

Før jeg går skal jeg dele et supertips med dere!

Mange av dere etterlyser norske nettbutikker med billigere mat, så i dag har jeg en gladnyhet til dere! Soma.no selger nå varer fra helios og for å feire gir de 20% på alt fra dette merket ut uken. Jeg har plukket ut noen av mine favoritter som jeg bruker mye i hverdagen. Det var litt vanskelig siden de har så mye digg, men her kommer i hvert fall et utvalg:

Økologisk tomatpuré

Jeg har jo fått dilla på hjemmelaget, fermentert ketsjup. Selv jeg som aldri har likt ketsjup har lagt min elsk på den runde, gode smaken som får selv en tørr fiskebit til å smake himmelsk. Jeg liker å bruke økologisk tomatpuré, så er det ingen sprøytemidler som forstyrrer bakteriene i fermenteringsprosessen.

Økologisk lønnesirup

Dette bruker jeg som søtning i min fermenterte ketsjup. Den er veldig lett å røre ut og og gir en veldig god søtsmak, samtidig som den inneholder mineraler de gode bakteriene elsker. Det gir god fermentering! Lønnesirup kan også brukes som søtning i andre søte saker, men husk mengder da dere, det er fortsatt sukker.

Ekte vaniljepulver

For meg er dette et luksusprodukt og jeg elsker å ha det på lur i skapet. Jeg drysser litt over cottage cheese, kefir eller yoghurt, grøt eller har det i sjokoladekuler. Det løfter smaken til helt nye høyder og det varer lenge.

Ekte ceylon kanel

Jeg har skrevet om kanel og bablet om det på snap så mange ganger, men jeg får aldri sagt det nok. Ceylon kanel kan ikke sammenlignes med vanlig kanel, hverken på smak eller på sunnhet. Kanelen du kjøper på supern er nemlig kassiakanel og inneholder endel av stoffet kumarin. Dette er levertoksisk og det er grunnen til at eksperter advarer mot å spise for mye kanel, særlig rundt jul. Velger du ceylonkanel trenger du ikke å være redd for dette og godt er det siden jeg elsker kanel. I tillegg til å gi en søtlig smak gir kanel en blodsukkerstabiliserende virkning.

Økologisk quinoa

Quinoa er faktisk ikke et korn, men et frø. Det er en komplett proteinkilde, det vil si at det inneholder alle de essensielle aminosyrene, som igjen betyr alle aminosyrene vi må få fra mat. Det smaker mildt og nøttete, veldig godt! Vi har faktisk spist dette i over 15 år, jeg begynte nemlig tidlig å tvinge mamma og pappa til å prøve ny og spennende helsekost.

Jeg liker å koke opp quinoa i kraft eller økologisk buljong med en liten klatt smør. Jeg bruker det enten i salat eller som en side rett til middag. Husk at du må skylle quinoa før du koker det!

Økologisk eplemos

Eplemos er en super søtning til både små og store. Du kan bruke det i bakst, i musli, i yoghurt eller i babymat. Du kan selvfølgelig lage dette hjemme selv, men jeg synes det er litt pes. Prøv min deilige bringebærpai eller eplegranola med eplemos.

Kokosolje uten smak

Hvis du av en eller annen grunn ikke ønsker å spise smør kan du bruke kokosolje til steking. Da foretrekker jeg selv å bruke den uten smak da jeg ikke liker at middagen min smaker kokos. Kokosolje tåler høy steketemperatur og er ikke farlig slik mange eksperter skal ha det til. Det finnes faktisk folkeslag som lever på så mye som 60% mettet fett fra kokos, helt uten hjerte- og karsykdom.

Eplecidereddik

Jeg ELSKER eplecidereddik og bruker det til alt fra fordøyelseshjelper til glanskur til håret. Jeg liker denne da den er økologisk og har en veldig god pris! Jeg bruker også eplecidereddik i mange av mine fermenteringsprosjekter.

Sitronjuice

Det er veldig mange som spør meg om dette med sitronjuice vs ferske sitroner om morgenen. Helt ærlig synes jeg folk skal slutte å sutre og bare klemme den sitronen, det tar seriøst ti sekunder. Jeg anbefaler ingen å bruke den ferdige fra butikken da gudene vet hvor mye sprøytemidler som er oppkonsentrert i de sitronene som må til, i tillegg til at juicen er kokt slik at c-vitamininnholdet synker betraktelig.

Skal du absolutt bruke en ferdig juice er i hvert fall denne langt bedre da den er økologisk 😉

Du finner linker til alle produktene ved å trykke på overskriftene eller bildene 🙂

Ha en nydleig torsdag så lenge fine du <3

Innlegget inneholder adlinks

 

11 kommentarer

Siste innlegg