Drikk dette for vakker hud og en glad mage

God morgen fine du <3

Nå er jeg hjemme fra herlige dager i Antibes, for en tur det har vært! Det skal jeg dele mer av senere når alt har sunket inn, men nå vil jeg dele et tips med deg som nesten hadde gått i glemmeboken her. En morgenrutine er utrolig viktig, men lett å la seg skremme av. Jeg har hørt så mange morgenrutiner beskrevet av helseeksperter og som regel inneholder de både trening, meditering, noen drikker, frokost og kanskje mer. Det blir litt voldsomt for meg om dagen. Du har kanskje ikke en baby, men en hektisk periode på jobb, et godt sovehjerte eller så synes du rett og slett det er for stort å begi seg ut på.

Da er denne lille vanen for deg! Den er enkel og så lett å få til, samtidig som den gir en så god effekt!

Jeg snakker om sitronvann. Rett og slett vann med presset sitron. Å starte dagen med et glass av dette får fart på magen, det bidrar med nyttige næringsstoffer til hud og immunforsvar og det øker metthetsfølelsen. Ikke minst får det i hvert fall meg til å føle meg vanvittig fresh. Hvem vil vel ikke ta flere sunne valg etter en slik start.

Dette glasset vil sette deg på riktig kurs mot en sunn dag, enkelt og greit. Under ser du hvordan min dag fortsatte. I stedet for sjokolade hadde jeg dette som snacks under jobbdagen min i Antibes 😀

Oppskriften og masse info om hvorfor dette er så bra finner du her 😀

Nå skal jeg jobbe på hjemmekontoret mitt, og rydde her (kremt) mens lillemor sover.

Ha en nydelig dag søte du <3

Følg meg gjerne på instagram for mer inspirasjon 🙂

15 kommentarer
    1. Jeg starter alltid dagen med eplecidereddik og vann:-) Det er en god vane som jeg har hatt i snart 2 år! Hvis jeg ikke gjør det kan jeg føle at blodsukkeret svinger mer og at det blir mer småspising i løpet av dagen 😉
      Akkurat «oppdaget» dette med vaner (haha, bedre seint enn aldri) alt blir så mye lettere når ting har blitt en vane <3

    2. Takk for enkelt og supert tips 😊
      Jeg har i ca 6 mnd nesten hver morgen startet dagen med ett glass vann sammen med most ingefærrot og skviset sitron, nesten hele tiden har vi stående i glassmugger i kjøleskapet . Herlig måte å starte dagen på og jeg har aldri vært så lenge frisk før, over ett år nå uten forkjølelse, omgangssyke og influensa, til tross for at mange rundt meg har vært syke. Imidlertid visste jeg ikke at man bør drikke det varmt… jeg drikker det kaldt, hvor redusert blir virkningen da? 🤔

    3. Hei! Er det slik at det er aller best å drikke sitronvann varmt/lunkent? Mister man noe av effekten ved å drikke det kaldt?

    4. Heihei!
      Dette har ikke noe med innlegget ditt å gjøre 🙂
      Har du peiling på dette med sviskemos til baby?
      Vi startet med grøt for litt over en mnd siden (baby er nå 5,5 mnd gammel). Etter at vi startet med dette gikk det et par-tre uker før hun begynte å uttrykke litt magevondt i form av litt tregere mage og litt «pressing»/klaging. Får så klart veldig vondt av lille når hun har det slik, og har siden dette startet gitt litt sviskemos hver dag. Gir ca 1-3 Ts. Har bare fortsatt å gi dette hver dag – forebyggende og fordi hun fortsatt innimellom sliter litt med magen. Til spørsmålet mitt!😅 er det greit å gi sviskemos hver dag? Var noen som fortalte at det ikke var det, men vet ikke hvorfor og finner ikke så mye om det når jeg Googler – og såå kom jeg på deg!😊
      Stor klem

    5. Tusen takk for svar! 🙂 hadde vært spennende hvis du en gang ville skrive generelt om introduksjon av fast føde med litt tips😊

    6. Dette inspirerte meg, og nå har jeg drukket dette nesten hver dag i tre uker. I ferien har til og med mannen min servert meg koppen med sitronvann på sengen hver morgen, herlig bortskjemt 🙂 Elsker denne vanen, tusen takk for inspirasjon og generelt veldig bra blogg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg