hits

DIY smoothiebowl

  • 11.09.2016 kl. 20:38

Adlinks

I dag har jeg klargjort leiligheten til storfint besk i morgen, drukket alt for mye te, sett film og tatt bilder. Jeg koser meg snn med det nye kameraet mitt, det blir plutselig s gy ta bilder!

Dere fr gi meg litt tid da, jeg kan egentlig ingenting om photo og lrer mens jeg gr <3



De siste mnedene har jeg sikkert spist en smoothie bowl om dagen, om ikke flere. Det er s enkelt, s godt og veldig sunt. N begynner gradstokken krype nedover, og noen morgener m jeg sette p strleovnen nr jeg spiser smoothie. Men smoothie skal jeg ha, hehe, ikke dm meg ;)

For en perfekt smoothie bowl trenger du en kraftig blender. Selv har jeg en vitamix, men siden den er fryktelig dyr har jeg ogs testet andre blendere jeg kan anbefale. Jeg liker godt rawfuel fra wilfra og nutribullet. Tre gode blendere i ulike prisklasser.

Jeg bruker alltid frosne br og spinat som base. De fleste smoothiebowls bruker banan, men siden jeg nsker holde blodsukkeret mest mulig stabilt liker jeg best det frstnevnte. Jeg bruker frossen spinat og br kjpt p for eksempel rema, 2-3 dl av hver.



S tilsetter jeg litt kokosmelk eller mandelmelk som vske. Hvor mye avhenger av hvor sterk maskinen din er og hvor tykk konsistens du nsker. Jeg bruker ca en halv dl.

Noen dryss kanel havner alltid oppi. Det gir god smak og bidrar til stabilt blodsukker.

En r eggeplomme tilsetter jeg for ekstra nring. Bruker du rtt egg ofte br du unng spise hviten, da den kan hemme opptak av b-vitamin fra resten av maten du spiser. Ta vare p hviten og bruk den i knekkebrd!

For st og god smak, metthet og proteiner tilsetter jeg en scoop proteinpulver i vaniljesmak. Jeg bruker proteinet fra synergy da det er den beste kvaliteten jeg har funnet. Jeg har blitt kjent med skaperen av proteinet og stoler veldig p ham. Vaniljepulveret er ganske stt, s du f en st og god smoothie, selv uten banen eller annen stning. Har du ikke protein kan du bruke en halv til en banan i stedet. Hvis du registrerer deg med koden 107347 fr du 10% p alt du handler p arnika.no.

Til slutt booster jeg smoothien min med purely greens max og lecithin. Dette er to av mine favoritter innen supermat og jeg bruker dem stort sett hver dag.





Jeg topper min smoothiebowl med bipollen, br, frukt, nttesmr, hakkede ntter eller musli, nam!

S er det bare nyte <3

Hva er din favoritt?

12 Kommentarer

Maren Aasen

11.09.2016 kl. 20:54
mmmmmhm nom nom <3 :)

Helene Ragnhild

11.09.2016 kl. 21:22
Maren Aasen: <3

Hege Kristin

11.09.2016 kl. 21:14
s godt ut :D

Helene Ragnhild

11.09.2016 kl. 21:23
Hege Kristin: Superdigg! <3

dagligdose

11.09.2016 kl. 21:19
det ser godt og mektig ut :-)

Helene Ragnhild

11.09.2016 kl. 21:23
dagligdose: Ja, den metter godt :D

MaritBE

11.09.2016 kl. 22:28
Det ser og hres veldig godt ut :-) Takk for tipsene om blendere, m kjpe meg en kraftigere etterhvert, og da er dine tips supre :-) Kjempefine bilder- skjnner godt det er motiverende og gy ta bilder :-) Hper du har det fint, ste deg <3

Helene Ragnhild

11.09.2016 kl. 22:30
MaritBE: tusen takk sta! det er et utrolig stort motivasjonsboost!

Henriette Celin

11.09.2016 kl. 23:31
S utrolig god ut <3

Helene Ragnhild

12.09.2016 kl. 22:01
Henriette Celin: <3

Anette

12.09.2016 kl. 10:48
S godt det ser ut 😊 Jeg og 2-ringen bruker dele en smoothie hver morgen fr hun skal i barnehagen.

Helene Ragnhild

12.09.2016 kl. 16:21
Anette: S koselig!

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no