hits

Proteinrike rundstykker til helgefrokosten

  • 23.09.2016 kl. 06:47

Disse rundstykkene har jeg sett p utallige blogger og allid hatt lyst til teste. N har jeg endelig ftt ut fingeren og laget de selv, og herregud s glad jeg er for det! Enklere blir det nesten ikke, og disse smakte superdigg rett ut av ovnen med smr p. Jeg startet ogs helgen tidlig ved spise disse til frokost med eggerre p i dag.



Proteinrike rundstykker

2 egg

250 gram havregryn

250 gram cottage cheese

En stor ts bakepulver

En dsj med havsalt

Forvarm ovnen til 200 grader.

Bland alle ingrediensene i en bolle og bruk en stavmikser til alt er godt blandet. Du m ikke stavmikse, men jeg synes det blir best slik.

Form rundstykker i passe strrelse (jeg fikk 11 stykker) og legg dem p et bakebrett med bakepapir.

Stek rundstykkene i 20-25 minutter, til de er lett gyldne p toppen.



Jeg koste meg med ferskt rundstykke til hjemmelaget suppe (tint fra fryseren), oppskriften finner du her <3

Hvis du vil bltlegge disse rundstykkene kan du tilsette en del vann og en ss eplecidereddik, molkosan eller surdeigsstarter i deilig. Dekk til og la det hele st i 8 timer fr du steker p samme mte.





I dag reiser jeg til Nes for holde foredrag for 6. klassinger om sunne matpakker. Jeg gleder meg veldig, for dette har jeg aldri gjort fr! Flg meg gjerne p snapchat hvis du vil se (heleneragnhild), wish me luck <3

Og ikke minst, ha en strlende fredag!! N skal det bli s deilig med helg :D

 

27 Kommentarer

Merete

23.09.2016 kl. 06:59
h det s godt ut! :) M prve finne et melkefritt alternativ til cc! :) Lykke til med foredraget, ungene vil nok elske det! ;) God helg!

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:20
Merete: De kan bli litt vanskelig lage de melkefri, jeg vet ikke om kokosmelk gir nok konsistens...

Henriette Celin

23.09.2016 kl. 07:15
S og si akkurat den oppskriften jeg selv bruker til snne rundstykker. Er s godt det <3

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:20
Henriette Celin: Kan ikke skjnne at jeg ikke har laget de fr!!

Anett-Kristin

23.09.2016 kl. 07:53
De s veldig gode ut, det m jeg prve :) Lykke til p foredraget, det gr nok veldig fint. :) <3

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:19
Anett: Tusen takk <3

Camilla T

23.09.2016 kl. 08:34
Hvis man skal bltlegge, er det kun med havregrynene, eller tilsetter man med egg og cottage cheese ogs?

Helene Ragnhild

23.09.2016 kl. 12:19
Camilla T: godt sprsml! Jeg ville kun bltlagt kornene, s puttet i resten fr steking?? jeg skal endre s det blir klarer??

23.09.2016 kl. 08:35
Disse er kjempegode, min favoritt :-)

REBECCA HOLDER

23.09.2016 kl. 09:56
S enkelt og greit. Syntes det er s deilig ha ferske rundstykker til frokosten, og nr det er s enkelt er det jo absolutt ikke noe problem f til! De er jo r gode :)

Anette

23.09.2016 kl. 12:24
Disse s kjempegode ut 😊 Hva er molkosan? Fr jeg kjpt det p helsekost? Tenker bruke det i stedet for surdeigsstarter. Det fr vre bra nok 😉 Datteren min p 2 r har aldri spist korn annet enn en bit brdskive han rappet fra et annet barn i bhg, men disse er jo innafor om jeg bltlegger . Det blir sikkert enda mer viktig for henne nr hun blir strre at maten hennes likner p det de andre barna spiser 😊

I gr da jeg var p butikken, var det fritt for kologiske bananer og da tenkte jeg p innlegget ditt da jeg tok de konvensjonelle bananene og tenkte at det fikk vre godt nok 😊

23.09.2016 kl. 19:26
Hei! Hva tenker du om spise tortilla lefser fra butikken, old el paso? Hva tenker du om spise grovt brd, f.eks. fra Baker Hansen, det groveste.

:)

23.09.2016 kl. 19:32
Hvordan smr bruker du, til steking og til vanlig ?

Helene Ragnhild

23.09.2016 kl. 22:02
Anonym: Ekte meierismr eller bremykt <3

Maria

23.09.2016 kl. 19:54
Dom mste jag baka:)

Vad betyder daesj?

23.09.2016 kl. 19:58
Kan du skrive en normal matdag for deg? Litt med tanke p mengder, sliter med vite hva som er normalt for en jente p rundt 20 r:(

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:15
Anonym: Det varierer jo veldig, ogs er jeg litt redd for det da jeg ikke vil at andre skal se hva jeg spiser som en fasit. Skal se hva jeg fr til :D

23.09.2016 kl. 22:15
Disse blir ofte laget her i heimen,men jeg bruker litt annen oppskrift enn her :-)

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:14
Anonym: , hva jeg du? Jeg vil gjerne hre :D

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:14
Anonym: *gjr

Bitte-Louise

23.09.2016 kl. 22:33
Det s utrolig godt ut :)

Anita

24.09.2016 kl. 07:29
Hei😊 hvilke tips gir du til skolebarn ang mat og matpakker? 😊

Helene Ragnhild

26.09.2016 kl. 21:13
Anita: Jeg kan lage et eget innlegg :D

Andrea

25.08.2017 kl. 11:04
Nydelig! For de som trenger vite karbohydratinnhold har jeg regnet meg frem til at det er ca 25kh/100gram😊

Helene Ragnhild

25.08.2017 kl. 16:59
Andrea: S kjekt, takk!!

31.01.2018 kl. 18:23
Har du bltlagt havregryn til denne oppskriften fr? Jeg har gjort det to ganger n. Siste gangen tok jeg bltlagt mere havre, siden rra blir helt suppete. Men det hjalp ikke. Mtte tilsette masse vanlige havregryn men det var vanskelig f deigen snn den er uten bltlegging. Har ftt til denne oppskriften uten bltlegging av havre, og da ble den bra.

Helene Ragnhild

01.02.2018 kl. 10:51
Anonym: Her er slik jeg gjorde det: http://heleneragnhild.blogg.no/1475255942_lettfordyelige_rundst.html

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no