Proteinrike rundstykker til helgefrokosten

Disse rundstykkene har jeg sett på utallige blogger og allid hatt lyst til å teste. Nå har jeg endelig fått ut fingeren og laget de selv, og herregud så glad jeg er for det! Enklere blir det nesten ikke, og disse smakte superdigg rett ut av ovnen med smør på. Jeg startet også helgen tidlig ved å spise disse til frokost med eggerøre på i dag.

Proteinrike rundstykker

2 egg

250 gram havregryn

250 gram cottage cheese

En stor ts bakepulver

En dæsj med havsalt

Forvarm ovnen til 200 grader.

Bland alle ingrediensene i en bolle og bruk en stavmikser til alt er godt blandet. Du må ikke stavmikse, men jeg synes det blir best slik.

Form rundstykker i passe størrelse (jeg fikk 11 stykker) og legg dem på et bakebrett med bakepapir.

Stek rundstykkene i 20-25 minutter, til de er lett gyldne på toppen.

Jeg koste meg med ferskt rundstykke til hjemmelaget suppe (tint fra fryseren), oppskriften finner du her <3

Hvis du vil bløtlegge disse rundstykkene kan du tilsette en del vann og en ss eplecidereddik, molkosan eller surdeigsstarter i deilig. Dekk til og la det hele stå i 8 timer før du steker på samme måte.

I dag reiser jeg til Nes for å holde foredrag for 6. klassinger om sunne matpakker. Jeg gleder meg veldig, for dette har jeg aldri gjort før! Følg meg gjerne på snapchat hvis du vil se (heleneragnhild), wish me luck <3

Og ikke minst, ha en strålende fredag!! Nå skal det bli så deilig med helg 😀

 

28 kommentarer

Siste innlegg