Dette trikset holder matpakken din fresh hele dagen

  • 11.10.2016 kl. 08:37

Guri, tydeligvis at dette med mengder engasjerer folk. Jeg synes virkelig at jeg spiser endel om dagen jeg, men kanskje det ikke kom s godt frem p bildene. Jeg spiser fortsatt masse fett og det ser en jo ikke. I "mellommltidet" mitt er det for eksempel en ss kokosolje i tillegg til granola, og alt av fisk, kjtt, kylling og grnnsaker lages i godt med smr eller olivenolje. Vi er forskjellige, men jeg kan avslre at jeg ikke har gtt ned i vekt siden jeg startet ;)

Jeg hadde klart bomme helt p dagen i gr, og troppet opp hos Karianne en dag for tidlig. I dag skal alts lokkene f pleid seg, gleder meg! Jeg heller mot holde lengden, men fjerne det slitte og ikke minst f nye fine striper. Det er s godt bli dullet med hos frisren <3



Nr jeg skal vre p farten en stund er det viktig pakke matpakke, noen ganger flere. I dag skal jeg ha med meg cottage cheese og kefir, og da har jeg et triks som holder matpakken min fresh. Jeg fyller halve boksen med frosne br, da fungerer de som et kjleelement og holder melkeproduktene kalde. Enkelt og dette er s godt! Og ja, jeg har prinsesse tupperware!

Forresten veldig mange som spr hvor jeg kjper frosne br og hvorvidt jeg bruker de vanlige p butikken. Jeg plukker s mye jeg kan nr det er sesong, men i r ble det helt borte i alt annet, noe jeg selvflgelig angrer bittert p, hehe. Jeg kjpte masse bringebr fra en bonde som jeg fortsatt har endel av, og eller supplerer jeg med de fra butikken.

Finner jeg kologiske kjper jeg det, men jeg er ikke fanatisk. Jeg koker ikke brene p forhnd, grunnen til at dette ble anbefalt var p grunn av en mulig smittefare for hepatitt A. Synderen viste seg vre en ferdig brkake, men for sikkerhetsskyld anbefales fortsatt koking. Jeg har spist masse av dette i flere r og det gr helt fint ;)

Jeg spiste forresten halvparten fr jeg tok bilde, sn kan det gr ;)
 

9 Kommentarer

Heidi

11.10.2016 kl. 09:42
Hei ste du =)

Det var ingenting vondt ment med si at det ikke s ut som veldig mye mat, men du virket usikker da du spurte om det s mye ut. Vet at du blir fulgt opp av Brge og at han har veldig god peiling, s du er i gode hender =) Det her med porsjonsstr og si om noe er mye eller lite er egentlig veldig vanskelig for det er s individuelt, og som du sier n senere s bruker du en del fett som ogs gir deg energi. Jeg syns du er utrolig flink spise sunn og nringsrik mat, og det ser ut som du har funnet noe som fungerer bra for deg! Det er jo det viktigste =)

Ha en super dag =)

Helene Ragnhild

11.10.2016 kl. 15:09
Heidi: , skjnner det Heidi <3 jeg var jo det, det har du helt rett i :D jeg har jo en utdannelse selv ogs, s jeg veldig godt at det ikke er for mye mat, jeg synes bare det var fine mengder egentlig. Jeg synes det er skremmende at s mange poster mini porsjoner av alt, det har jo tydeligvis ftt ogs meg til lure p hva som er "normalt". Ikke rart andre da lurer. Klassisk eksempel, men jeg husker fotballfrue la ut at hun spiste to ss cottage cheese med litt sukkerfritt syltety fr hun lp en mil, det gr bare ikke for meg!! Stor klem til deg fra meg <3

Live

11.10.2016 kl. 14:00
Hei!

Alltid de f dagene rett fr jeg fr mensen, s virker det som kroppen min bare fokuserer p det, og rett og slett "glemmer" fordyelsen. Sliter skikkelig med vondt i magen, blir forstoppa og sliten og umotivert. Med en gang jeg fr mensen lsner det, og alt blir vanlig igjen. Ellers fungerer magen helt fint! Jeg spiser veldig rent, og hrer p nr jeg er sulten og ikke, s magen er som regel ikke et problem. Har du noen rd til hva jeg kan inkludere i kosten dagene fr mensen, eller tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom de dagene hakket bedre?

Stor klem

Helene Ragnhild

11.10.2016 kl. 14:55
Live: Det er nok hormonelt, og ikke alltid s lett gjre noe med. Du kan eventuelt teste starte dagen emd chiafr i vann, bltlegg dagen fr og drikk det, gjerne sammen med sitron nr du vkner :D stor klem <3

Lovise

11.10.2016 kl. 17:42
Hei kjre deg!

Jeg har et sprsml jeg ikke vet hvem som kan svare meg p. S kom jeg p deg! Du sitter inne med s mye kunnskap, og jeg fler at du kanskje har litt av de perspektiver jeg trenger :)

Jeg har pcos og har ftt resept p "primolutt", alts progresteron for f igang menstruasjon. Jeg har ikke hatt menstruasjon siden i sommer.. Og har ellers slitt med uregelmessig sykluser siden jeg sluttet p pillen (diane) for 2 r siden..

Jeg er veldig skeptisk til medikamenter n , og nsker jo helst at kroppen skal stabilisere seg selv, uten medisinsk hjelp.

Sprsmlet mitt er da; burde jeg prve primolutt? Vil progresteronen bidra til at jeg fr tilbake syklusen, eller vil det bare framprovosere n bldning?

Mvh Lovise

<3

Helene Ragnhild

11.10.2016 kl. 18:43
Lovise: Kjre Lovise! Jeg fler med deg, jeg har jo vrt i samme situasjon selv. Dessverre kan jeg ikke gi deg rd hvorvidt du br ta medisiner, og heller ikke svare p om dette vil stabilisere syklusen din. Jeg kan jo si at min ikke har blitt stabil ved medisin, s det er absolutt ingen quick fix slik amnge leger skal ha det til. nsker du veiledning er det kostholdet jeg kan hjelpe deg med. Jeg nsker deg masse lykke til og sender deg en god klem <3

Helene Ragnhild

11.10.2016 kl. 19:12
Lovise: P.S. takk for tilliten og for kompliment!!

Freshsister

11.10.2016 kl. 19:05
Kjenner flere (jeg er en av dem) som er blitt gravid nr de kte sin bmi bittelitt.

Nr bmi er mellom 20 og 25 er det best for optimale hormonverdier.

Jeg ville ogs sagt litt over 20 er enda bedre. Noen ganger skal s lite til for at det blir egglsning. Hper du har det bra:)

Helene Ragnhild

11.10.2016 kl. 19:10
Freshsister: Ja, det er en anbefaling ;) min BMI er innenfor dette ;) jeg har ogs kt fettprosent det siste ret...

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits