hits

Flg denne regelen for et sunt kosthold

  • 13.12.2016 kl. 09:17

God morgen solstrler, og god Saint Lucia <3

Da jeg vknet i dag tenkte jeg p alle barnehagene som i dag er fylt med forventningsfulle barn og foreldre, lys og lussekatter. Jeg gleder meg snn til bli mamma og ha smbarnstilvrelsen!

Enn s lenge utnytter jeg tiden til f gjort masse jobb. Jeg har satt store ml for meg selv neste r, og de skal jobbes mot allerede n!

I dag vil jeg dele noe med dere, til ettertanke. Det er s lett henge seg opp i karbohydrater, proteiner og fett, mengder, kalorier og nr vi skal spise. Det er rett og slett lett bli overveldet nr du skal flge en sunn livsstil. Nr jeg har slike perioder gr jeg alltid tilbake til regel nummer en; gi kroppen min nringsrik mat.

For det er faktisk ikke s vanskelig, det er ikke s komplisert eller tidskrevende. Velg den maten som gir kroppen din mye nring i forhold til kalorier.

Da velger du naturlig matvarer som grnnsaker, br, frukt, egg, kjtt, fisk, meieriprodukter, ntter og fr. Ogs spiser du mindre sukker, godteri, potetgull, brd, bakverk, ris og pasta.

Surdeigsbrd med eggerre, smr og fermenterte grnnsaker.

I lpet av en dag trenger du karbohydrater, fett, proteiner, vitaminer, mineraler, antioksidanter og andre plantekjemikalier. Da er du avhengig av at maten du spiser inneholder disse tingene. Trener du mye, er stressa, er et barn, er gravid eller ammer trenger du mer nringsstoffer.

Som jeg pleier si; "vi kan ikke putte monopolpenger i banken", og vi kan heller ikke leve p tomme kalorier.

Bare et lite (stort) tips fra meg i en tid med mye matforvirring og stress rundt mat <3

PS. Bli med p facebook live om balanse i julen, sunn mat i mte med familie og venner og hvordan du kan senke skuldrene! Lik facebooksiden min og g inn p den klokken 20 p torsdag :)

6 Kommentarer

Inga

13.12.2016 kl. 11:13
Et s godt poeng du kommer med her Helene! Det er s altfor fort gjort havne i fellen hvor man henger seg opp i kalorier osv, og det er s slitsomt! Etter jeg begynte fokusere p nringstoffer fremfor kalorier er jeg mye mer avslappet i forhold til mat :)

Helene Ragnhild

13.12.2016 kl. 17:56
Inga: S godt hre!!

Victoria Larsen

13.12.2016 kl. 12:33
Veldig bra skrevet! Er s utrolig enig :)

Helene Ragnhild

13.12.2016 kl. 17:56
Victoria Larsen: Takk <3

Tina

13.12.2016 kl. 12:43
SMART TIPS!

Jeg startet "slanke meg" igjen (hadde 10 overfldige gravidkilo) i sommer, og levde en stund p Rivita kekkebrd med magerost.. Kiloene forsvant relativt fort de, men det gjorde ogs energien :-/

Heldigvis oppdaget jeg Kostholdsdamene og Ingefr podccast fr det ble for ille, og bestemte meg for gjre noen grep.

Og fordi om jeg fortsatt er ppasselig med kaloriene jeg spiser, s velger jeg matvarer som gir meg masse energi i stedet. Egg, eggeplommer i smoothie, ntter, fr, bulletproof kaffe, ordentlig smr og helfete produkter. Og jeg kjenner det er er dette som virkelig er BRA for kroppen. Jeg fortsetter g sakte med sikkert ned i vekt og har massevis av overskudd og energi til trene og leke med snnen min p 1,5 r <3

Helene Ragnhild

13.12.2016 kl. 17:56
Tina: S godt hre Tina! <3

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no