hits

Godiskuler og hjerneceller

  • 30.04.2018 kl. 08:18

God fredag fine du <3

Et par ganger forrige uke prvde jeg sette meg ved macen og skrive til deg, men s har jeg vrt helt blank! Ellers kommer bare tanker som er helt uinteressante opp, for eksempel; "jeg har melkespreng i den venstre puppen, var det p den jeg ammet sist?" eller "husket jeg legge en ren body i stellebagen". S siden hjernen min tydeligvis har tatt mammaperm, vil jeg dele noe uhyre enkelt med deg i dag :)

Godiskuler med tre ingredienser <3

N som dietten min er uten "det meste" er det ytterst f ferdigprodukter jeg kan spise. Da gjelder det ha mange snacks p lur, og jo enklere de er lage jo bedre. Disse kulene er ogs perfekte for deg, for sunne er de og jeg regner med at du som leser dette liker ting som bde er sunt og smaker godt. De metter ogs godt og er perfekte for deg som skal p trening, leser til eksamen eller m lpe rundt og vugge vogn konstant :)

Du trenger:

5 dl naturelle cashewntter

20-25 sm ferske dadler

2 dl kokosmasse

eventuelt en klype salt

Kjr frst nttene til de er finhakket i en foodprosessor. Tler du ikke ntter tror jeg solsikkefr vil gjre samme nytten, men det kan nok endre litt p smaken. S tilsetter du dadler og kokosmasse, og kjrer videre. Hvis du vil ha det stere kan du tilsette litt ekstra stning, men jeg synes ikke det er ndvendig. Gr det ikke rundt kan du ha i bittelitt mandelmelk eller lignende.

Trill til kuler og oppbevar i fryseren, smaker farlig godt til en kopp kaffe <3

I dag skal vi prve oss p strong mama p Elixia, noe jeg m si jeg gru gleder meg til! Jeg har ikke sett innsiden av et treningssenter siden jeg var ca midt i graviditeten, og fler at omtrent alle muskler er borte. Heldigvis er jeg vel i godt selskap p den gruppetimen ;) wish me luck!

10 Kommentarer

Tonje

30.04.2018 kl. 14:18
Dette m prves en gang :)

Helene Ragnhild

30.04.2018 kl. 19:19
Tonje: :D

30.04.2018 kl. 14:20
Hei. S at du skulle p strong mama, kan du skrive litt om det? Hvor ofte er du fysisk aktiv btw? Trenger litt rd

Helene Ragnhild

30.04.2018 kl. 19:15
Anonym: Det er styrketime hvor du kan ha med babyen din :) jeg har ikke noe fast opplegg, men blir mye aktivitet med en liten bebis :)

Silje

30.04.2018 kl. 14:40
S deilig komme igang med snt! Slutten sv graviditet og starten p mammalivet var total unntakstilstand her. Jeg syntes det var en helt fantastisk flelse nr jeg gjorde noe som var meg fr og s fltes det plutselig som meg igjen etter jeg hadde ftt baby ogs! Hehe, litt vanskelig forklart kanskje, men var vel det at vre mamma var blitt s naturlig at jeg klarte bde vre meg selv og mamma. Deilig! Hper du kjenner p det du ogs n, etter alt som har vrt!

Helene Ragnhild

30.04.2018 kl. 19:15
Silje: Ja, akkurat snn jeg fler meg :D kjempe deilig f litt mulighet til senke skuldrene etter noen stressende mneder! <3

Anette

01.05.2018 kl. 11:39
Elsker at du deler enkle og nringsrike oppskrifter 😊 Tusen takk for all inspirasjon 😊

marie

01.05.2018 kl. 12:37
He, he, kjenner igjen fokuset ja. Man blir litt "ensporet" noen ganger nr babyen er liten. (pupp, mat, klesvask, bleier, amming igjen, bring osv.osv.). Det er vel slik naturen er laget, at alt fokus skal vre p den lille nr de er sm. Det er tft og godt p samme tid vre mamma. ;-)

Thea

10.05.2018 kl. 20:51
Hei! Lagde disse i dag og de var veldig gode, men jeg har ikke fryser:/ Gr det fint ha de i kjleskap?😊

Helene Ragnhild

10.05.2018 kl. 22:17
Thea: ja :)

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no