Slik fikk jeg langt og tykt hår + produktene jeg bruker

Da jeg var syk med ME mistet jeg masse hår. Jeg fikk nesten viker, og håret ble generelt mye tynnere. Jeg har alltid hatt veldig fine hårstå, men mange av dem, så da mye falt ut så håret ganske tynt ut. De siste årene har håret mitt vokst mye raskere og jeg har fullt av hår der jeg tidligere mistet.

Det er ingen hokus pokus formel for å få lengre hår, for meg har det viktigste vært å spise næringsrikt. Jeg spiser rikelig av matvarer som inneholder mye næring som egg, kjøtt, fisk, grønnsaker og helst riktig behandlede nøtter, frø, belgvekster og korn. I tillegg bruker jeg supermat som purely greens max, lever fra reinstyrke og omega 3 fra omega cure. Jeg sverger også til å spise rikelig med kraft og putte kollagen i kaffe og te.

Håret er ikke viktig for at vi skal overleve, og jeg merker fort på håret når kroppen ikke har det den trenger. I det siste har hormonene mine svingt mye, og da kan jeg merke at det er litt mer hår på børsten når jeg børster. Ellers kommer det veldig lite faktisk.

Når det gjelder produkter liker jeg å variere det jeg bruker, men holde meg til mest mulig rene produkter. Under ser du bilder av noen av mine favoritter, også fordi de er så billige og drøye i bruk. Det er ikke alltid det dyreste er det beste!

Jeg vasker håret så sjelden jeg kan, men det blir jo litt oftere hvis jeg trener mer. Jeg prøver å holde meg til annenhver dag maks. Mellom hårvask bruker jeg tørrsjampo fra batiste.

Sjampo og balsam fra iHerb (husk kode NOX480 for 5$ i rabatt på første bestilling på iherb)

To sjampoer som jeg liker veldig godt! Den første finner du her og den andre her. Sistnevnte er en rensende sjampo som fungerer veldig bra å bruke en gang i uken for å få ut rester av tørrsjampo og eventuell styling.

En balsam jeg elsker! Denne finnes også i sjampo, men der er jeg mer glad i produktene over.

Denne blåsjampoen er den beste som finnes, ingen over, ingen ved siden av. Du må ikke ha den i håret lenger enn 4-5 min maks, ellers blir du blå! 2-3 min er nok nok hvis du har bleket hår som meg. Jeg bruker den kun en gang i uken så den varer en halv evighet. Jeg har kjøpt den hos min frisør Karianne på Perfect Hair på Frogner. Der har jeg også kjøpt masken under.

Karianne er forresten den eneste frisøren jeg går til, hun er den som har fått håret mitt aller finest av alle. Hun er utrolig søt og snill, tar jeg tid, hører hva jeg vil ha, nei jeg bare elsker å gå til henne. Jeg går kun 2-3 ganger i året og det holder faktisk for mitt hår. Jeg får stadig (senest i går) spørsmål om jeg har nye striper, og det er fordi de legges på en slik måte at det ser veldig naturlig og fint ut når det vokser ut. Jeg betaler full pris, så dette er på ingen måte sponset eller reklame, kun gode erfaringer.

Jeg bruker ingen stylingprodukter, men en liter ert med biosilk etter hver vask før føning. Den finnes på mange sider som blivakker osv. Søk litt rundt så finner du ofte tilbud, det gjør jeg!

Jeg føner alltid håret mitt etter vask, ellers ser jeg ikke ut. Som regel krøller jeg tuppene med rettetang, og jeg tenkte kanskje lage en video der jeg gjør dette, om dere vil?

Det tar veldig kort tid, og derfor gjør jeg det stort sett etter hver vask. Noen ganger retter jeg håret siden Jon Anders er veldig glad i det, hehe.

Det er bare å spørre om dere lurer på noe, og si ifra hvis dere vil ha hårfilm da 🙂

Så deilig at vi har kommet til fredag, jeg er så klar for helg! Selv om jeg ikke er i form enda blir det et lite jentevors i morgen, det trenger jeg nå <3

9 kommentarer
    1. Siden det ikke sto “Leave-in” på balsamen du anbefalte, regner jeg med at den er av typen som må skylles ut. Vet du om en skikkelig bra balsam du kan la bli i håret? Etter å ha skylt ut sjampooen orker jeg ikke en omgang til med skylling. Jeg har 60 år gammelt hår som er grått hvis det ikke blir farget (men farget blir det!), så du er vel kanskje ikke den rette å spørre vedr personlig erfaring, men du vet kanskje om et bra merke iallefall. Ha en fin helg! Klem fra Stavern.

    2. Takk for supre tips! 🙂 Kunne du ha laget lignende innlegg om hudpleie, og ikke minst – sminke! Har en utfordrende periode nå med dårlig hud, og synes all makeup på markedet bare forverrer problemene ettersom de inneholder så mye dårlige ingredienser. Men jeg klarer ikke å gå sminkefri når huden er så dårlig :-/

    3. Utrolig bra blogg, må inn å lese hverdag ☺️
      Hvor er skjorten din ifra? Lenge siden du har kjøpt den? Den var veldig fin😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg