Sunnhet og graviditet

Sen oppdatering fra meg i dag! Jeg har hatt en deilig søndag, jeg håper din har vært fin?

Jeg stod opp klokken åtte og laget meg en stor juice. Jeg har nemlig fått en ny venn på kjøkkenet, min slowjuicer. Den lager så digg juice med mye mindre jeg må kaste. Grønnsaksjuice har blitt min nye bestevenn i graviditeten. Jeg vil nemlig få i meg så mye grønt som mulig, men med en ganske stappa mage er det ikke alltid like lett.

Jeg prøver å finne en balanse når det gjelder kostholdet mitt. Jeg passer på å få i meg masse bra, samtidig er jeg ikke så streng med meg selv. Blir som regel en bit sjokolade hver dag, og jeg har også spist litt sukker her og der i form av smågodt eller lignende. Så lenge jeg ikke føler meg dårlig er det ingen krise!

Etter juice og strikking i sofaen laget jeg mer frokost til meg selv og pannekaker til Jonna. Selv om lille ligger i magen er det jo litt farsdag for ham i dag, så da ble det en liten gave og frokost. Gratulerer til alle flotte pappaer i dag <3

Jeg og pappa gikk faktisk en lang tur i marka i dag, første gang på lenge. Det gikk helt supert med bekkenet så det var deilig. Jeg har ikke sett innsiden av elixia på et par måneder, ikke noe jeg er veldig stolt av, men slik har det blitt. Jeg har hatt masse å gjøre på jobb og vært sliten, da føles det slitsomt å trene. Samtidig vet jeg jo hvor godt det gjør!! Skjerpings!! Jeg trøster meg med at jeg går så mye som mulig og får i meg sunn mat.

Jeg har også gjort unna masse jobb i dag, blant annet forberedt ny uke i kurset og laget oversikt over hvilke tilskudd jeg anbefaler. Det er så gøy å kjøre kurs nå og jeg gleder meg til hver uke vi skal ha sammen!

Nå har jeg akkurat satt en ny surdeig til rundstykker, laget vannkefir og silt av kefiren min. Det høres sikkert strevsomt ut å lage så masse fermentert, men det går faktisk veldig fort. Å lage sunn mat handler først og fremst om planlegging, og å bare gjøre jobben, i hvert fall for meg. Det er ikke noe vits å gå og tenke på alt du må gjøre, det gjør deg bare mer sliten og stressa. Just do it <3

Jeg gleder meg til ny uke, la oss gjøre den sunn og sporty <3

10 kommentarer
    1. Så bra at du får i deg masse god juice 😊
      Har du noen gode tips til de av oss gravide som sliter med halsbrann? Jeg får kun i meg vann om dagene og litt melk. Alt syrlig + kullsyre er drepen, da har jeg halsbrann og sure oppstøt til jeg brekker meg 😖
      Skulle så gjerne fått i meg litt sunnere mat

    2. Elizabeth: Jeg sliter med det selv, det er helt naturlig pga hormoner og plassen barnet tar. Fikk tips fra jordmor om å nippe til kokt vann, også bruker jeg gaviscon når det kniper. Det er også viktig å hole fordøyelsen i gang slik at det ikke stopper opp mer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg