Mine beste frokoster – mettende, sunt og godt!

Jeg er og blir et frokostmenneske! Selv om jeg ofte starter dagen med både sitronvann og bulletproof må jeg også ha en ordentlig frokost.

For meg er det viktig å begynne dagen med proteiner og fett da dette støter opp den naturlige hormonsyklusen vår gjennom dagen. Dette snakker jeg mye om på mine kurs og mine foredrag, og er noe jeg gleder meg til å lære mer om fremover.

I dag vil jeg dele mine favorittfrokoster med deg!

Smoothie eller smoothiebowl

Jeg elsker en god smoothie, og blir virkelig aldri lei. Hvilken jeg velger går veldig i perioder, jeg får lett dilla og spiser den samme i mange uker. Her kan du lese mer om hvordan jeg lager mine smoothies, og hvorfor jeg liker å bygge dem opp slik jeg gjør. Jeg elsker å toppe mine med supermat og hjemmelaget musli.

Pannekaker med to ingredienser

Disse pannekakene er mettende, veldig gode og ikke minst enkle. Det blir jo ikke enklere enn to ingredienser?? En god, gammel favoritt <3

Skål med cottage cheese og kefir

For å lage dette er det så viktig med varme bær, det blir noe helt annet! Jeg varmer bærene forsiktig i litt kokosolje før jeg heller dem over en skål med en blanding av kefir og cottage cheese. Også her liker jeg å toppe med hjemmelaget granola eller en skje peanøttsmør.

Knekkebrød

Jeg liker å lage knekkebrød ca annenhver uke, da har jeg alltid mat lett tilgjengelig. Favoritten er smør og kalkun eller makrell i tomat, så godt! Sistnevnte blir aller best med spirer på, så deilig!

Suppe

Supper er faktisk utrolig digg til frokost. Jeg var også veldig opphengt i at frokost måtte være “frokostmat” før, men nå kan jeg spise hva som helst og tar gjerne suppe. Det er jo både mettende og varmende, deilig! Husk å ha en proteinkilde til som kokte egg eller et knekkebrød med makrell i tomat for eksempel.

Sjekk ut dette innlegget hvis du vil lære å lage mine supper!

Rundstykker

De siste ukene har jeg delt en utrolig digg oppskrift på rundstykker (se bilde over), både en bløtlagt (lettere å fordøye) og en ikke-bløtlagt variant. Disse smaker veldig godt med smør og egg, skinke eller ost synes jeg. Jeg liker å toppe med paprika, tomat, agurk eller spirer.

Hva med brød?

Jeg spiser ikke så mye brød egentlig, det har liksom blitt slik etterhvert. Brød er ikke djevelen, men det er heller ikke så næringsrikt som mange skal ha det til. Noen ganger har jeg lyst på brød og da er dette brødet en favoritt! Det er lettfordøyelig, glutenfritt og veldig lett å lage (krever kun et par ingredienser). Husk å ha på smør og godt med pålegg, og ikke minst grønnsaker til! Da får du et sunt måltid 😉

Hva liker du å spise til frokost??
 

8 kommentarer

Siste innlegg