hits

Mat i stressende perioder

  • 23.02.2017 kl. 20:00

De siste dagene har vrt crazy! Jeg lover dele mer nr ting er litt mer p plass :)

S gy at s mange av dere ville lre mer om magesyre! Har du ikke lastet ned magesyretesten kan du gjre det her!

Nr ting gr i et er det lett glemme at sunn mat, trening og avslapning faktisk er essensielle for at vi skal fungere best mulig. Selv om du fler at du ikke har tid til lage mat eller ta deg en gtur, skal jeg fortelle deg at det burde du lage tid til. Tar du ordentlig vare p deg selv blir du mer effektiv, du blir mer optimistisk og positiv og du blir mer produktiv. Dermed fr du gjort mer p kortere tid og du fr mer tid til ta vare p deg selv. En positiv spiral, ikkesant?

I dag vil jeg dele med deg et par av mltidene jeg lager nr tiden er knapp og ting gr litt fort i svingene.

Smoothie

Jeg har alltid br, banan, spinat og isbiter i fryseren, proteinpulver og supermat i skapet og mandelmelk eller kokosmelk slik at jeg raskt kan hive sammen en smoothie. Jeg lager faktisk en smoothie p fem min og tar med meg i vesken i en tett proteinshaker eller termos. Dette gr s fort at her er det ingen unnskyldninger! Husk tilsette omega 3 olje, kokosolje, nttesmr eller avokado slik at du fr i deg fett og holder deg mett!

En av mine favorittoppskrifter finner du her.

Egg

Egg er en fantastisk matvare som er rik p bde proteiner og gunstige fettsyrer. Egg inneholder alle nringsstoffene vi trenger med unntak av vitamin C. Du kan koke egg og ha klart i kjleskapet, steke dem, lage pannekaker, eggmuffins eller ha eggeplommer i smoothie.

Mange mener det tar for lang tid steke opp egg for eksempel, men her m jeg ta p meg strenge hatten og si at det tar det faktisk ikke. Det er en vanesak lage skikkelig mat, men det er noe du m skal du ha god helse, fle deg bra og glde fra innsiden og ut ;)

Suppe

Det tar litt tid lage suppe fra bunnen av, men lager du en stor porsjon har du supersunn mat som er lett spise og fordye tilgjengelig. Du akn bde oppbevare suppen i fryseren og i kjleskapet. Jeg tar gjerne med meg suppe p faeten ogs, i en termos. Jeg strr over fr og ntter, nam!!

Se noen av mine favoritter her.

Fiskekaker

Kjper du fiskekaker uten gluten og laktose, med hy andel fisk (velg gjerne burgere) har du en proteinkilde du kan steke opp raskt og ha en middag p 1 - 2 - 3. Jeg liker veldig godt rema 1000 sine fiskekaker, de er bde rimelige, gode og har et godt nringsinnhold. Jeg elsker steke en haug med beter til, grnnkl og hjemmelaget ketsjup.



Hjemmelagede barer

Disse barene er s gode og kjempe enkle ha i veksen eller p vei til trening. Jeg liker lage opp og ha en ladning i fryseren. De tiner raskt!

Hjemmebakte knekkebrd og rundstykker

I helgene liker jeg lage opp knekkebrd og rundstykker jeg kan ha i kjkkenskapet og i fryseren. Med proteinrikt plegg og grnnsaker til blir dette et veldig raskt mltid som metter godt. Jeg anbefaler makrell i tomat, kalkunplegg, egg, leverpostein og ost hvis du tler det!

Sk p helene ragnhild knekkebrd eller rundstykker s finner du alle mine favoritter!

Chiagrt

Jeg glemmer chiagrt, men det er jo s godt og s enkelt! En utfordring med chiagrt eller pudding som det ogs kalles, er at det ikke alltid blir s mettende. Jeg liker derfor ha i nok fiber og vske slik at den faktisk holder meg mett. Generelt synes jeg chiagrt passer best som et mellommltid, men du kan ogs tilsette chiafr til smoothie nr du har det med i vesken ogs vil smoothien holde seg bedre, som denne!

Hva er dine favoritter i hverdagen nr alt gr i hundre?

6 Kommentarer

Lisebrevik

23.02.2017 kl. 20:40
Takk for kjempemange flotte sunne, mat tips :D

Helene Ragnhild

26.02.2017 kl. 19:30
Lisebrevik: Takk for s koselig kommentar <3

idakverkild

23.02.2017 kl. 21:33
Masse godt, namnam! :-D Jeg ogs er over middels interessert i hva jeg topper i kroppen min!

Helene Ragnhild

26.02.2017 kl. 19:30
idakverkild: :D

Hege Kristin

23.02.2017 kl. 22:04
s mye godt :D

Helene Ragnhild

26.02.2017 kl. 19:30
Hege Kristin: :D

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no