Vegansk pepperkakesmoothie – to oppskrifter

Hva ville desembermåned vært uten en julesmoothie sier jeg! Nå som jeg har delt:

Pepperkakekrydder

Pepperkakegrøt

Pepperkakegranola

Rå pepperkakekuler

Pepperkakecookies 

trodde du kanskje at jeg var lei? Aldri!!

Jeg delte en variant av denne i fjor også, men i år ville jeg dele en annen. Forandring fryder <3

Pepperkakesmoothie uten melk, gluten og sukker

En frossen banan

En dl kokosmelk

2-3 isbiter

1/2 dl glutenfrie havregryn (gjerne bløtlagte)

1 ss fibersirup eller kokossirup, eller noen dråper stevia

1/2 ts kanel

1/4 ts ingefær

1/4 ts nellik

Et dryss vaniljepulver (kan sløyfes)

vann til passe konsistens (ca 1 dl)

Blend og nyt!

Oppskriften fra i fjor finner du her:

Vil du forresten se mitt svar til nettrollene? Og hva jeg spiste til lunsj? Legg meg til på snap da vel, heleneragnhild heter jeg der <3

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg